Rallye Monte Carlo 2015 probíhala z větší části ve znamení napínavého souboje mezi Sébastienem Loebem (Citroën DS3 WRC) a obhajujícím mistrem světa Sébastiene Ogierem (Volkswagen Polo R WRC). V průběhu čtyřdenní akce neustále se měnící povětrnostní podmínky udržovaly závodníky v napětí v oblasti strategie pneumatik, což vedlo k použití širokého spektra kombinací asfaltových pneumatik a zimních pneumatik Michelin s hřeby i bez.
Dvě francouzské hvězdy výrazně vedly, a to až do SS8 v pátek odpoledne, kdy se mezi nimi vytvořil odstup a jejich souboj dospěl do konce. Sébastien Ogier, který jel první a měl na svém Volkswagenu osazeny pneumatiky s hřeby MICHELIN Pilot Alpin PA4 CLs, projel stále namrzající testy bez chyby, zatímco Sébastien Loeb, který startoval ze 14. místa, zvolil ty samé pneumatiky bez hřebů s důvěrou, že stav povrchu se bude s každým projíždějícím autem zlepšovat. S odstupem 8 sekundem mezi nimi ve prospěch Ogiera nastalo drama v okamžiku, kdy Loeb najel na kámen a poškodil si na SS8 přední kolo. Díky této nehodě se propadl v pořadí.
Na konci rallye ředitel Michelin Motorsportu Pascal Couasnon zdůraznil konzistenci pneumatik Michelin v proměnlivých podmínkách: "Pneumatiky Michelin použité na Rallye Monte Carlo byly velmi univerzální, díky čemuž bylo možné se vyrovnat s širokým spektrem náročných podmínek, kterým posádky s vyvíjejícím se počasím čelily."
I když byl Loeb již mimo hru, Ogier a jeho stájoví kolegové z Volkswagenu Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen, kteří nyní byli na prvním, druhém a třetím místě, museli udržet své soupeře ze stáje Citroën, Ford a Hyundai v bezpečné vzdálenosti. To se jim podařilo a celá trojka skončila na stupních vítězů a závěrečný nedělní ceremoniál před knížecím palácem se nesl v německých barvách.
"Čtyři z pěti pneumatik, které jsme přivezli na Rallye Monte Carlo, se v průběhu závodu použily. Nakonec nebyla použita jen pneumatika z tvrdé směsi MICHELIN Pilot Sport H4," poznamenal Jacques Morelli, manažer Michelin rallye aktivit. "Všechny 4 byly zárukou mimořádné úrovně záběru a bezpečnosti. Jsme potěšeni, že jsme dosáhli 277. vítězství na Mistrovství světa FIA, což je seriál, který umožňuje skutečně otevřenou soutěž mezi jednotlivými značkami pneumatik. Naši partneři také dojeli první a druzí ve třídě WRC2, a to zásluhou posádek Stéphan LEFEBVRE/Stéphan PREVOT (Citroën DS3 R5) a Craig BREEN/Scott MARTIN (Peugeot 208 T16). Takovéto výsledky v tak náročných podmínkách jsou výmluvným ukazatelem skutečné adaptability Michelinu v každé situaci."
Příští kolo Mistrovství světa v rallye FIA 2015 zavede týmy 12.-15. února do Švédska a Norska, kde vozy parterů Michelinu pojedou na 15ti palcových pneumatikách MICHELIN X Ice-North 3, které byly vyvinuty z X Ice-North 2. Každá z těchto pneumatik je také vybavena hřeby, které vyčnívají 6,5 mm od bloků dezénu
Příležitost pro VIP zažít Rallye Monte Carlo!
Francouzský herec François Cluzet a držitel světového rekordu ve skoku o tyči Renaud Lavillenie si užili před Rallye Monte Carlo jízdu coby pasažéři vedle Sébastiena Loeba (Citroën DS3 WRC) a Sébastiena Ogiera (Volkswagen Polo R WRC).
Cluzet a Lavillenie se zúčastnili jízdy pro celebrity, která byla organizována jako součást mediální kampaně před oficiálním začátkem Rallye Monte Carlo spolu se špičkovými sportovními řidiči v ulicích knížectví. 2,5 km dlouhý okruh navštívil několik proslulých míst okruhu Formule 1 (tunel, komplex plaveckého bazénu, Rascasse, start a místo cíle) a dva hosté Michelinu si užili každou sekundu této zkušenosti, která jim umožnila obdivovat zblízka schopnosti dvou vícenásobných mistrů světa.
Komentáře