MICHELIN Latitude C pro MINI X-Raid, Toyotu a další partnery společnosti v kategorii automobilů

26. ledna 2015, 13:02

Na základě své třicetileté zkušenosti z oblasti cross-country rallye vyvinul Michelin pneumatiku MICHELIN Latitude C, která se poprvé objevila na Dakaru v roce 2013 a od té doby již dvakrát tuto Rallye vyhrála. Pneumatika byla navržena tak, aby vydržela rány a opotřebení spojené se stavem tratí a cest v Jižní Americe a zároveň stále poskytovala záběr potřebný k tomu, aby se jezdci mohli pohybovat i na písku.

Proto navrhl Michelin kostru, která je flexibilní a zároveň extrémně odolná. Má vysoké bočnice (245/80-16) a je schopna provozu při nízkém tlaku,  zaímco dezén umožňuje velmi účinný záběr.

Tato pneumatika byla také navržena tak, aby umožnila automobilům vážícím více než dvě tuny (např. Team X-Raid Minis  nebo Toyota Hilux) jet bezpečně po skalnatém povrchu rychlostí převyšující 180 km za hodinu.

Navíc je MICHELIN Latitude C dostatečně odolný, aby vydržel nejdelší etapy Rallye Dakar 2015, z nichž některé měří více než 780 kilometrů.

Řada: MICHELIN Latitude C
Kola: Přední a zadní
Rozměr: 245/80-16
Charakteristika: Flexibilní, odolná kostra; dezén běhounu navržený pro efektivní záběr pneumatiky; delší životnost a odolnost pneumatiky
Typické vlastnosti: Vysoké bočnice
Vývoj: v rámci závodů Seriálu Rallye Dakar 2012 Dakar
Uživatelé: Řidiči automobilů s pohonem všech 4 kol

BFGoodrich Baja T/A KR2 pro buginy
Tato pneumatika, která byla uvedena na trh teprve nedávno (byla navržena na konci roku 2013 a slavila svůj debut na Dakaru 2014), byla vyvinuta ve Spojených státech s ohledem na závody Baja a Dakar.  Je charakteristická svým bezprecedentním rozměrem a jedinečnými vlastnostmi.

Tou první je design pneumatiky, který je založen na blocích dezénu, které jsou určeny k tomu, aby zajistily optimální záběr na měkkém povrchu a zlepšily brzdění. Mimoto její flexibilní kostra  umožňuje pneumatice fungovat při nízkém tlaku díky optimalizaci kontaktní plochy. A konečně oblast patky pneumatiky byla zesílena stejně jako koruna tak, aby se zlepšila schopnost pneumatiky odolávat propíchnutí.

Řada: BFGoodrich Baja T/A KR2
Kola: Přední a zadní
Rozměr: 37/12.5-17
Charakteristika: Specifický design navržený pro měkký povrch.  Zesílená struktura pro lepší pevnost.
Typické vlastnosti: Vysoké bočnice a tuhý design
Vývoj: Speciální testy ve Spojených státech a na Dakaru 2014
Uživatelé: Závodníci na buginách na Rallye Dakar 2015

MOTOCYKLY – Vítězná kombinace Michelinu: MICHELIN Desert Race…

Vítěz posledních 4 ročníků Dakaru, pneumatika MICHELIN Desert Race, nabízí lepší přilnavost, vetší pohyblivost a maximální odolnost tak, aby bylo možné se vyhnout pastím ve slavném skalnatém terénu závodu.

MICHELIN Desert Race byl vyvinut inženýry v Technologickém centru Michelinu a je skvěle přizpůsoben všem požadavkům továrních motorek 450cc.

Má asymetrický dezén a zářezy podél ramen, což představuje více prostoru mezi bloky dezénu. To přispívá k zesílení směrové stability, lepší přilnavosti a pohotovější reakci, a zároveň přebírá dlouhou životnost a univerzálnost spojenou s off-roadovými pneumatikami značky Michelin.

Řada: MICHELIN Desert Race
Kola: Přední a zadní
Rozměr: Přední = 90/90 R 21 – Zadní = 140/80 R 18
Charakteristika: Přilnavost, trakce, univerzálnost a pohyblivost
Typické vlastnosti: Vynikající stabilita ve vysokých rychlostech a při brzdění
Vývoj: V průběhu Rallye Dakar 2011, na Rallye Maroko 2011 (zadní) a na Dakaru 2012 a 2013 (pondělí)
Uživatelé: V běžném prodeji

…plus MICHELIN Bibmousse
Pneumatika MICHELIN Desert Race byla navržena tak, aby bezproblémově fungovala v tandemu společně s bezpečnostním systémem MICHELIN Bibmousse.

MICHELIN byl prvním výrobcem pneumatik, který nabídl řidičům technologii proti propíchnutí MICHELIN Bibmousse. Ta zahrnuje nahrazení vzduchu uvnitř pneumatiky pásem z pěny, který se roztáhne na tlak odpovídající 1,2 baru. Takto si tedy technologie MICHELIN Bibmousse poradila s potřebou vnitřní duše. Tento MICHELIN systém je lehčí než vnitřní duše a nabízí lepší vlastnosti díky snížené hmotnosti.

Bylo poměrně náročné technologii MICHELIN Bibmousse vyvinout, protože bylo potřeba pracovat nejméně se dvěma zásadními omezeními. Tím prvním bylo teplo vytvářené rychlostí motocyklu a tím druhým opakované šoky způsobované různými typy povrchů cross-country závodů.

Související články

Michelin: Budoucnost měst leží v rukou udržitelné mobility
Michelin: Budoucnost měst leží v rukou udržitelné mobility

Přes 5. tisíc představitelů automobilového průmyslu, dopravních firem, vědců, výzkumných organizací, expertů a zástupců politické sféry z 80 zemí celého světa se setká v čínském metropoli Chengdu, aby společně diskutovali o budoucnosti udržitelného rozvoje dopravy a mobility v rámci největšího světového setkání na toto téma s názvem Michelin Challenge Bibendum. Expozice a jednotlivé stánky vystavovatelů […]

Michelin Challenge Bibendum Chengdu 2014
Michelin Challenge Bibendum Chengdu 2014

Od roku 1998, kdy se Michelin Challenge Bibendum představil jako mezinárodní akce s cílem spojit dohromady odborníky, politickou elitu, představitele průmyslu a výzkumníky, aby diskutovali a hledali řešení pro udržitelnou mobilitu, se vyvinula do názorového vůdce v oblasti udržitelné mobility. Na začátku se akce konala v Clermont-Ferrand, kde se nachází světová centrála Michelinu. Setkání umožnilo […]

Michelin: Mistrovství světa ralley FIA 2015 FIA
Michelin: Mistrovství světa ralley FIA 2015 FIA

Rallye Monte Carlo 2015 probíhala z větší části ve znamení napínavého souboje mezi Sébastienem Loebem (Citroën DS3 WRC) a obhajujícím mistrem světa Sébastiene Ogierem (Volkswagen Polo R WRC). V průběhu čtyřdenní akce neustále se měnící povětrnostní podmínky udržovaly závodníky v napětí v oblasti strategie pneumatik, což vedlo k použití širokého spektra kombinací asfaltových pneumatik a […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!