Zimní pneumatiky neposkytují v létě dostatečný komfort

27. května 2015, 9:44

Vyšší spotřeba a hlučnost, horší ovladatelnost při intenzivních letních deštích, rychlejší opotřebovávání, ale hlavně delší brzdná dráha. Tyto nevýhody způsobuje používání zimních pneumatik během letního období. Díky zvyšující se informovanosti se podíl řidičů, kteří jezdí v létě na zimních pneumatikách snižuje, ale stále existuje značná část řidičů, kteří nepřezouvají.

Přesto, že tvar i vzhled zimních a letních pneumatik se na první pohled neliší, každá z nich má jiné složení směsi a jiný tvar dezénu běhounu. Specifické vlastnosti výrazně ovlivňují funkčnost obou typů pneumatik v průběhu roku. V letním období, kdy průměrné denní teploty pravidelně překračují 7 ° C, by řidiči měli používat letní pneumatiky. Tvrdší směs ve srovnání se zimními pneumatikami a běhoun se širokými obvodovými drážkami poskytují mnohem lepší vlastnosti a bezpečnostní parametry.

"Řidiči, kteří v letním období nepoužívají letní pneumatiky, se musí připravit na vyšší spotřebu a hlučnost, delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost při silných letních deštích a rychlejší opotřebovávání pneumatik," uvádí Jiří Vodička, Marketing Manager CZ / SK společnosti Goodyear Dunlop Tires. "Je nezbytné, aby si lidé uvědomili, že tak jako v jiných odvětvích, i v našem pneumatikářském se velký důraz klade na neustálý výzkum a vývoj nových technologií a postupů. Díky tomu se pneumatiky mohou přizpůsobit různým povětrnostním podmínkám a typickým teplotám v jednotlivých obdobích roku. Proto se zimní a letní pneumatiky od sebe značně liší. Jejich nesprávné používání má negativní vliv nejen na jízdní vlastnosti automobilu, ale vzhledem k delší brzdnou dráhu jsou i nebezpečné. V neposlední řadě používání zimních pneumatik v létě znamená vyšší spotřebu a opotřebení, což je neekonomické, "dodává Jiří Vodička.

Pneumatiky se v průběhu vývoje testují v různých podmínkách. Prokázalo se, že při vyšších teplotách se zimní pneumatiky začnou přehřívat a ztrácejí své optimální vlastnosti, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy. Navíc, měkčí směs a velké množství lamel, v porovnání s letní pneumatikou, způsobuje vyšší hlučnost.

Pneumatiky mají velký vliv i na spotřebu pohonných hmot, kterou ovlivňuje nahuštění, směs i dezén pneumatiky. Více záběrových hran na zimní pneumatice zvyšuje valivý odpor, a tím negativně působí na spotřebu pohonných hmot. Měkčí směs zimních pneumatik při používání v letním období současně způsobuje jejich rychlejší opotřebení. Letní směs, která je určena do těchto teplot, zajišťuje nejen delší životnost pneumatik, ale celkově i jejich lepší vlastnosti.

Související články

Goodyear představil pneumatiky obsahující siliku nové generace
Goodyear představil pneumatiky obsahující siliku nové generace

Společnost Goodyear Tire & Rubber Company začala v svých pneumatikách používat siliku nové generace, která napomáhá vyšší hospodárnosti pneumatik. Nová silika se poprvé použije v pneumatice Goodyear EfficientGrip SUV, která bude v tomto měsíci uvedena na trhy v Jižní Americe. Do ostatních regionů se pneumatiky s novou silikou dostanou v průběhu roku. Výzkumní pracovníci společností […]

Goodyear EfficientGrip Performance byla oceněna v jedenácti testech pneumatik
Goodyear EfficientGrip Performance byla oceněna v jedenácti testech pneumatik

Společnost Goodyear oznamuje, že její pneumatika EfficientGrip Performance se v nejvýznamnějších srovnávacích testech letních pneumatik umístila 11-krát na stupních vítězů, z čehož 5-krát na prvním místě. Nedávno zveřejněné testy, které se realizovaly od května do listopadu 2014 s pneumatikami nejrůznějších rozměrů, oceňují vlastnosti pneumatiky ať už na mokrých, tak i na suchých vozovkách. Pneumatika EfficientGrip […]

Společnosti Goodyear a SRI se dohodly na ukončení své globální aliance
Společnosti Goodyear a SRI se dohodly na ukončení své globální aliance

Společnost Goodyear Tire & Rubber Company oznamuje, že se se společností Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI) dohodla na ukončení globální aliance těchto dvou společností. Společnosti Goodyear a SRI navázali globální spojenectví v roce 1999. Skládalo se ze 4 společných podniků, jednoho v Severní Americe, jednoho v Evropě a dvou v Japonsku. "Přesto, že jsme za […]

Goodyear se dohodl na dodávkách siliky ze zpopelněných rýžových slupek
Goodyear se dohodl na dodávkách siliky ze zpopelněných rýžových slupek

Společnost Goodyear Tire & Rubber Company uzavřela v Číně smlouvu se společností Yihai Food and Oil Industry o dodávkách siliky ze zpopelněných rýžových slupek. V tomto roce začne Goodyear využívat tuto siliku v osobních pneumatikách, které se budou prodávat v Číně a vyrábět v továrně v čínském Pulandiane. V průběhu posledních dvou let testoval Goodyear […]

Goodyear podporuje druhý pokus o překonání světového rekordu na cestě od mysu k mysu
Goodyear podporuje druhý pokus o překonání světového rekordu na cestě od mysu k mysu

Pneumatiky Goodyear-Wrangler HP All Weather a Rainer Zietlow v jednom týmu na cestě „Cape to Cape“ z Jižní Afriky do Norska za dobu kratší než 10 dní. Společnost Goodyear dnes oznámila, že se stala partnerem německého rekordmana Rainera Zietlowa při jeho druhém pokusu o zdolání světového rekordu na cestě od mysu Agulhas v Jižní Africe […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!