Vývoj úsporných osobních vozidel považují mladí Evropané za hlavní úkol snah o trvale udržitelnou dopravu

20. července 2015, 13:04

Evropští příslušníci „Generace tisíciletí” si přejí ekologickou budoucnost a uvědomují si, jakou roli by v ní měla hrát trvale udržitelná silniční technika. Podle aktuálních výsledků ankety společnosti Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE) a organizace ThinkYoung většina z nich (59,3%) předpovídá, že v nadcházejících deseti letech bude pro automobilový průmysl největším úkolem konstrukce trvale udržitelných vozidel se zvláštním důrazem na minimalizaci dopadů na životní prostředí.

Další rozvoj dopravy a mobility bude mít zásadní význam, aby bylo možné do budoucna držet krok s požadavky rostoucí světové populace, napovídá poslední průzkum společnosti Goodyear. „ThinkGoodMobility“ monitoroval názory více než dva a půl tisíce vysokoškolských studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí, kteří budou utvářet podobu mobility v roce 2025. S cílem posunout tuto generaci v čase a pomoci jí uvědomit si, jaké výhody jí může budoucí mobilita přinést, studie nabízí detailní pohled na to, co nová generace považuje za hlavní úkoly a odpovídající rozvojové potřeby v oblasti mobility.

Úsporná vozidla v ohnisku úsilí o trvale udržitelnou dopravu
Tváří v tvář stále rostoucímu počtu obyvatel a odpovídajícímu nárůstu osobní silniční dopravy vyjádřila téměř polovina oslovených mladých lidí (49%) názor, že prioritou úsilí o trvale udržitelný rozvoj v automobilovém průmyslu a dopravě v roce 2025 by měla být úsporná vozidla.

Bylo jich významně více než 27% těch, kdo za hlavní prioritu považují investice do systémů veřejné dopravy. To naznačuje, že mladí Evropané očekávají zlepšování celkové udržitelnosti dopravy a nepřejí si, aby byla do budoucna omezována jejich možnost volby a pohybu, které se těší dnes. Ve skutečnosti plných 85% z nich věří, že budou za deset let mít vlastní osobní vůz.

Další hlavní úkoly trvale udržitelného rozvoje během příští dekády zahrnují vývoj inteligentní techniky pro zvyšování účinnosti vozidel (24,1%), inteligentní řízení dopravy vozidly (17,1%) a ekologické a přizpůsobivé pneumatiky (18,1%).

To vše představuje dílčí faktory pro další zvyšování efektivity vozidel. V odpovědi na konkrétní otázku ohledně pneumatik byla druhou nejčastěji zmiňovanou charakteristikou mimořádná úspora spotřeby paliva (32,9%).       

„Mladí lidé napříč Evropou nechtějí, aby se na ně budoucí generace ohlížely jako na nečinnou generaci,” řekl Jean-Pierre Jeusette, generální ředitel Goodyear Innovation Center v Lucemburku. „Jak se budeme přibližovat roku 2025, bude se tlak na ochranu životního prostředí nevyhnutelně dále zvyšovat a mladí lidé budou hledět na výrobce automobilů i pneumatik a očekávat, že se vydají směrem vývoje nových řešení pro další snižování emisí. Ve společnosti Goodyear průběžně investujeme, abychom dokázali splnit současné i budoucí požadavky zákazníků, a právě proto jsme pozvali příslušníky mladé generace, aby s námi svou vizi trvale udržitelné mobility v roce 2015 sdíleli. Vedle automobilového průmyslu dávají podnět i výrobcům pneumatik, aby nabízeli vysoce úsporné pneumatiky, které snižují objem emisí CO2 a šetří zákazníkům peníze.“

Výzva k regulačním opatřením a státní podpoře v zájmu zvyšování palivové hospodárnosti
Trvale udržitelný rozvoj osobní dopravy a přání zvyšovat efektivitu a snižovat spotřebu vozidel považují příslušníci „Generace tisíciletí“ za tak zásadní, že si dokonce přejí zavádění regulačních opatření, která by mohla zabezpečit jejich vizi budoucnosti. Na dotaz, jaká regulační opatření by považovali za zásadní pro dopravu v roce 2025, byly nejčastější odpovědí emisní limity (44,6%) následované pobídkami na využívání veřejné dopravy (34,2%). Celkem 35,7% dotázaných považuje za zásadní podporu úsporných vozidel a rovněž standardizace paliv byla s 27,9% poměrně oblíbenou odpovědí.

„Mladí lidé mají větší povědomí o dopadech svého jednání na životní prostředí, a proto požadují, aby průmysl včas reagoval s nabídkou produktů a služeb, které zajistí přechod k udržitelné mobilitě v budoucnosti,” dodal Jean-Pierre Jeusette. „Zatímco od průmyslu očekávají vedení, současně jsou si vědomi potřeby vládní intervence v podobě pobídek a regulačních opatření. Ty by měly umožnit rychlejší pokrok a nástup většího počtu úsporných vozidel a pneumatik. Například současné označování pneumatik štítky podnítilo skokovou změnu a přimělo průmysl dále posilovat inovační úsilí a zlepšovat technologi výroby pneumatik.”

Metodologie ankety
Anketu provedl Think Young na zakázku společnosti Goodyear v zájmu lepšího porozumění názorům mladých lidí na budoucnost mobility. Obsahovala patnáct otázek, které byly rozšířeny mezi mladé lidi ve věku od 18 do 30 let z řad studentů přírodních věd, technických a inženýrských oborů, umění, designu a matematiky z dvanácti evropských zemí: Německa, Francie, Itálie, Spojeného království, Lucemburska, Slovinska, Belgie, Nizozemska, Španělska, Polska, Švédska a Turecka. Celkem 2564 z nich vyplnilo celou online anketu. Průzkum v terénu probíhal od května do června 2015.

Související články

Goodyear a Londýnská škola ekonomie spojují síly při inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu
Goodyear a Londýnská škola ekonomie spojují síly při inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu

Společnost Goodyear a Londýnská škola ekonomie a politických věd (London School of Economics and Political Science – LSE) oznámily spolupráci na inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu. Tento výzkum se hlouběji zabývá chováním účastníků silničního provozu napříč Evropou a snaží se identifikovat, jak řidiči navzájem ovlivňují své chování na vozovce. Projekt, organizovaný LSE Consulting, je navržen […]

Goodyear se dohodl na dodávkách siliky ze zpopelněných rýžových slupek
Goodyear se dohodl na dodávkách siliky ze zpopelněných rýžových slupek

Společnost Goodyear Tire & Rubber Company uzavřela v Číně smlouvu se společností Yihai Food and Oil Industry o dodávkách siliky ze zpopelněných rýžových slupek. V tomto roce začne Goodyear využívat tuto siliku v osobních pneumatikách, které se budou prodávat v Číně a vyrábět v továrně v čínském Pulandiane. V průběhu posledních dvou let testoval Goodyear […]

Goodyear obouvá Range Rover Sport
Goodyear obouvá Range Rover Sport

Společnost Goodyear oznamuje, že automobil Range Rover Sport je vybaven pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV. Spolupráce výrobce pneumatik Goodyear s automobilkou Jaguar Land Rover trvá již mnoho let. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric SUV napomáhá k jízdní dynamice a výborné ovladatelnosti vozu. Při zatáčení ve vyšších rychlostech je tlak vzduchu v pneumatice rozložený rovnoměrně, čímž […]

Na evropských silnicích jezdí sedm různých typů řidičů
Na evropských silnicích jezdí sedm různých typů řidičů

Ať na letní dovolené, nebo při dojíždění do práce, čas, který lidé tráví za volantem, může být velmi stresujícím a frustrujícím zážitkem, jak ukázali sociální psychologové z Londýnské školy ekonomie a politických věd (LSE). Aktuální průzkum sociální psychologie bezpečnosti silničního provozu, který společně provádějí Londýnská škola ekonomie a politických věd LSE a výrobce pneumatik Goodyear, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!