Úspěšná dopravně bezpečnostní akce projektu Goodyear Bezpečná školka

, 8. ledna 2016, 8:39

Zájemci o koupi ojetých vozidel měli loni možnost v České republice vybírat z celkově 932 tisíc vozů za průměrnou cenu 180.194 Kč. Průměrný nájezd činil 147 812 km, stáří pak rovných 10 let. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.

Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město. V Praze bylo v loňském roce k dispozici celkem 275.915 ojetin. V meziměsíčním srovnání nabídly v prosinci pražské prodejny o téměř pět tisíc vozů více (30.583), než tomu bylo v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa (16.601). Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří nabízených ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na rovných 10 letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100 tisíc vozů, oproti 94 tisícům v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Ve stejném pořadí obsadily prvních šest příček v TOP 10 nejvíce nabízených ojetin roku 2015 i jednotlivé modely těchto značek. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě, celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

Související články

Goodyear: Troška slušného chování za volantem toho může o svátcích hodně změnit k lepšímu
Goodyear: Troška slušného chování za volantem toho může o svátcích hodně změnit k lepšímu

Zimní počasí, mokré a zledovatělé vozovky, tma a předvánoční shon – během nadcházejících svátků čeká na řidiče stresových situací více než dost. Studie, kterou na začátku prosince zpracovala Londýnská škola ekonomie a politických věd (London School of Economics and Political Science – LSE) za podpory výrobce pneumatik Goodyear, odhalila ještě jeden méně známý stresový faktor […]

Goodyear: Blížící se zima přesvědčila řidiče, že musí přezout. Na minimální hloubku dezénu ovšem stále občas zapomínají
Goodyear: Blížící se zima přesvědčila řidiče, že musí přezout. Na minimální hloubku dezénu ovšem stále občas zapomínají

Zatímco 9. listopadu bylo v Praze podle šetření společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech na zimních pneumatikách pouhých 67,0 procenta vozidel, přesně o měsíc později jich bylo již 92,5 procenta. Potvrzuje se tak, že ačkoli je v České republice již pátým rokem zimní obutí vozidel od 1. listopadu prakticky povinné, skutečně pádným argumentem pro přezutí na […]

Goodyear převzal ekologickou cenu Lucemburské podnikatelské federace za inovativní využití popela z rýžových slupek
Goodyear převzal ekologickou cenu Lucemburské podnikatelské federace za inovativní využití popela z rýžových slupek

Společnost Goodyear si za rok 2015 odnesla Cenu za ochranu životního prostředí, kterou každoročně uděluje Lucemburská federace podnikatelů FEDIL. V kategorii „efektivního využití přírodních zdrojů“ Goodyear zvítězil s novátorským způsobem získávání siliky z rýžových slupek. Silika je plnidlo, které Goodyear používá k vyztužování svých vysoce výkonných pneumatik. „Silika z rýžových slupek společnosti Goodyear je pro […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!