Celkem 27 týmů Dunlop se minulý víkend zúčastnilo dvoukolových zkoušek na okruhu Le Mans, na němž se 18. a 19. června uskuteční legendární závod 24 hodin. Při – v pořadí třetím – závodě mistrovství světa FIA World Endurance Championship se bude udělovat dvojnásobný počet bodů.
Na rozdíl od loňského ročníku se letos zkušební den obešel úplně beze srážek, což týmům Dunlop ve třídách LMP1 a GT přišlo velmi vhod. Zatímco ve třídě prototypů LMP2 mohl Dunlop na trati nasbírat spoustu informací a zkušeností s různými podvozky již při posledních ročnících, ve třídách LMP1 i GT má na letošek uzavřena zcela nová partnerství. Týmy Rebellion Racing, ByKolles Racing Team a Aston Martin Racing – pro Dunlop letos všechny nové – zkoušely v LMP1 a LMGTE různé kombinace vozů a pneumatik a umožnily tak Dunlopu a týmovým technikům přímo na trati shromáždit informace, které využijí při závodě, jenž začíná už za deset dní.
Rychlost jízdy v kategorii LMP2, nejvyšší třídě, v níž dvacet z celkem 23 přihlášených vozidel pojede na pneumatikách Dunlop, byla při zkušebním dni vyšší než loni. Vůz Oreca-Nissan týmu Eurasia Motorsport zaznamenal okruhový čas 3’36,690 a byl tak o 1,3 sekundy rychlejší, než pole position, kterou si loni v kategorii LMP2 zapsal nejrychlejší řidič Tristan Gommendy. Čtyři vozy překonaly loňský nejlepší čas a všech prvních deset nejrychlejších jízd vytvořily týmy Dunlop.
Jean-Felix Bazelin, ředitel aktivit motoristického sportu, k tomu řekl: “Máme za sebou velmi úspěšný den. Je bezpochyby skvělé vidět, jak se rychlost vozů LMP2 vyvíjí dopředu. Tato kategorie slibuje velmi napínavé závody ve velmi silném závodním poli. To, že celý den nepršelo, nám pomohlo maximalizovat objem naměřených dat ve třídách, s nimiž jsme zatím neměli čerstvé zkušenosti. Teď máme čas na analýzu těchto dat, jejíž výsledky pak využijeme při praktických jízdách a v kvalifikaci.”
Komentáře