Tlak v pneumatice roste a klesá o 0,1 atmosféry při změně teploty o 10°C, tj. pokud jste pneumatiky naposledy dohušťovali na jaře při teplotě kolem 10°C, je pravděpodobné, že při letních 30°C bude tlak v nich větší o 0,2 atmosféry.
Teplota na slunci však často přesahuje hranici 30°C, nezřídka se setkáme i s teplotami kolem 40°C. V tomto případě roste tlak v pneumatice o další 0,1 atmosféry.
Pokud tedy běžně hustíte pneumatiky na maximální doporučenou úroveň, můžete mít nyní v pneumatice nebezpečný přetlak, který může v extrémním případě skončit explozí.
Nebezpečí představuje nejen jízda během parného letního dne po vyhřáté vozovce, ale také zaparkování auta na nekrytém místě.
Pneumatiky v létě hustěte na průměrné hodnoty, které Vám poskytují dostatečnou rezervu směrem vzhůru (v době rostoucích teplot), tak dolů (v době klesajících teplot). V potaz berte i fakt, že ranní teploty se od těch odpoledních mohou lišit až o 20°C.
Pneumatiky je vhodné hustit v době, kdy nejsou zahřáté jízdou. Pouze tak získáte objektivní informaci o stavu tlaku v pneumatikách a spíše se Vám podaří pneumatiky nahustit na hodnoty, které minimalizují jakákoliv rizika (podhuštění, přehuštění, delší brzdná dráha, nerovnoměrné sjíždění dezénu apod.)
Komentáře