Dunlop stanovil nový traťový rekord na okruhu Nürburgring

, 16 září 2009, 0:00

Dunlop oslavuje nový traťový rekord na známém okruhu Nürburgring Nordschleife poté, co pneumatiky této značky byly vybrány týmem společnosti Radical Sportscars pro jeho pokus stanovit novou úroveň rekordu pro silniční sériové automobily.

Společnost Radical Sportscars překonala traťový rekord pro sériové automobily na Nürburgringu, když Michael Vergers dosáhl času 6:48 na jedno kolo. Sériově vyráběný SR8LM tak překonal předcházející rekord z roku 2005, který má na svém kontě také společnost Radical Sportscars, a to o neuvěřitelných osm sekund. To vše necelých 24 hodin poté, co automobil určený pro dosažení rekordu přijel z Anglie do Německa.

Nejnovější sériově vyráběné pneumatiky Dunlop Direzza byly použity jak pro cestu z Anglie do Německa, tak i pro následující rekordní jízdu.

Německý okruh Nürburgring Nordschleife je v motoristickém světě znám jako jeden z nejtěžších testů pro člověka a stroj. V roce 1976 byl shledán příliš nebezpečným pro formuli 1 – ale vybudoval si novou pozici u výrobců vysoce výkonných automobilů a pneumatik jako místo k testování až na samé hranici možností.

Když jsou nové výkonné automobily uváděny do provozu, jejich výrobci se honosí traťovým rekordem okruhu Nürburgring Nordschleife. Čas na jedno kolo na tomto okruhu je totiž mnohem důležitější než maximální rychlost nebo zrychlení, a to díky tomu, že tento čas ukazuje, jak je automobil rychlý v prostředí se všemi typy zatáček, nerovností, stoupání a klopení. Jak se sériové automobily a technologie pneumatik zlepšují a stávají efektivnějšími, dostávají se blíže k traťovému rekordu závodních automobilů, který v roce 1985 stanovil Stefan Bellof s automobilem Porsche 956 časem 6:11.

Spoluzakladatel Radical Sportscars Mick Hyde řekl: „Tato skutečnost mne velmi potěšila, protože za rekordem stojí úsilí celého týmu. Dunlop nás vybavil vynikajícími pneumatikami. Použili jsme jen jednu sadu, se kterou automobil dojel na okruh a následně s ní dosáhl rekordu. Potvrdili jsme tak, že SR8LM není jen nejlepší automobil na okruh, ale že je také dostatečně praktický, aby dojel na závodní dráhu i zpět. Jak jsme dnes dokázali, je to ryzí sériový sportovní automobil, s opravdovými výkonnostními vlastnostmi.”

Pneumatiky Dunlop, vybrané společností Radical Sportscars, byly 225/45R16 Dunlop Direzza 03G na přední nápravě a 255/40R17 Dunlop Direzza 03G H1 na zadní nápravě.

„Někteří velcí výrobci automobilů mohou tvrdit, že Radical je pouze závodní vozidlo s SPZ a zdůraznit nedávný rekord Nissanu – 7:27 s jejich GT-R – jako opravdového reprezentanta automobilu se střechou a čtyřmi sedadly. Společnosti Dunlop ale tato debata nevadí, protože jak Nissan GT-R, tak i Bellofovo Porsche 956, které překonalo rekord, byly vybaveny pneumatikami Dunlop,” řekl Frederic Schilling, Dunlop Brand Director Europe, Middle East and Africa.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!