Diesel žije a bude žít – konference T.A.D. Praha

18. října 2021, 11:33

Dne 12. 10. 2021 proběhla za účasti hostů ze společností BorgWarner a Denso ve Sporthotelu Kácov konference společnosti T.A.D. Praha nazvaná „Diesel v elektrifikované éře“. Co podle přednášejících dieselové technologie do budoucna čeká a nemine?

Na úvod konference si vzal slovo majitel společnosti T.A.D. Praha Ing. Petr Tesař, který všechny zúčastněné přivítal a nastínil program konference, která byla rozdělena do několika bloků.

majitel společnosti T.A.D. Praha Ing. Petr Tesař

Nejdříve pohovořil Petr Tesař o aktuální situaci na trhu s dieselovými systémy, která není vůbec tak špatná, jak se v některých médiích píše. Všeobecně se moc neví, že 20 % hybridních vozidel využívá dieselový motor. Je to hlavně u prémiových značek, jako jsou Audi, BMW nebo Mercedes.

Další téma, kterým se zabýval pan Tesař, bylo stále větší využívání systému GDI. Tato zkratka (anglicky Gasoline Direct Injection) označuje zážehové motory s přímým vstřikem benzínu. Tato technologie by mohla být pro většinu přítomných techniků, kteří se momentálně zabývají opravami vstřikování nafty, velkou příležitostí. I když jsou nyní auta využívající tuto technologii ještě poměrně nová, do několika let je jistě v servisech uvidíme.

konference T.A.D. Praha

Pan Tesař také pohovořil o aktuálně žhavých tématech. Zamýšlel se nad problémem, proč nejsou pro automobilový průmysl dostupně čipy a také nad akutním nedostatkem náhradních dílů. Jde hlavně o nedostatek OE dílů, které doporučoval nahradit dostupnými díly z aftermarketu. Že se jedná opravdu o palčivý problém bylo možné zjistit také z následných debat mezi jednotlivými mechaniky a potvrzují to také výsledky naší ankety.

Ing. Andrea Tarda z T.A.D. Praha

Dalším řečníkem byl Ing. Andrea Tarda prezentující novinky v sortimentu společnosti T.A.D. Praha. Po něm se chopil slova zástupce společnosti Delphi, která nyní spadá pod koncern BorgWarner, pan Tomasz Supady, Business Development manager Diesel Eastern Europe. Přednesl zajímavou prezentaci, ze které bylo patrné, že dieselové technologie ještě zdaleka nepatří do starého železa. Tyto technologie se stále vyvíjí a například právě Delphi má zajištěné kontrakty s výrobci vozidel minimálně do roku 2024. Naprosto určitě v dohledné době nezmizí diesely z těžkých užitkových strojů.

Tomasz Supady, Business Development manager Diesel Eastern Europe

Ještě před obědovou pauzou měl svou prezentaci technický manažer firmy BorgWarner, pan Tomasz Hurt. Pan Hurt přítomné seznámil s nejnovějšími trendy a přístroji na testování vstřikovačů značky Hartridge, která je také součástí BorgWarner. Ve svém vystoupení také představil žhavou novinku od Delphi Technologies, diagnostické zařízení BlueTech, o kterém jsme již psali na našem webu.

Odpolední program zahájil Field Service Engineer at DENSO Europe Grzegorz Kaźmierczak. Pan Kaźmierczak představil historii, současnost a také další směřování firmy DENSO na světovém automobilovém trhu i aftermarketu.

Field Service Engineer at DENSO Europe Grzegorz Kaźmierczak

Na závěr oficiálního programu vystoupili zástupci firmy MPM Catcher, kteří představili zajímavou novinku chránící palivové a hydraulické systémy před poškozením kovovými pilinami a mikročásticemi. Jejich magnetický lapač dokáže zachytávat miniaturní kovové částice, které se nemohou dostat do vstřikovačů a poškodit je. Tím mohou majitelům ušetřit velké peníze za nákladnou opravu.

MPM Catcher

Poté došlo na neformální debaty zúčastněných mechaniků, kteří si mezi sebou vyměňovali své zkušenosti. Z jejich vyjádření bylo jasné, že se tento obor o svou nejbližší budoucnost rozhodně nemusí bát.

Za pozvání na tuto užitečnou akci ještě jednou děkuje Martin Kolář, jednatel firmy MotoFocus EU.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!