V zemích EU28 a EFTA bylo za 1. až 3. čtvrtletí roku 2014 poprvé zaregistrováno 9.906.668 ks nových osobních automobilů. Je to o 5,82% více než ve stejném období roku 2013.
„Ani v září se pozitivní vývoj na evropském trhu nových osobních automobilů nezastavil a čeští výrobci si vedou velmi dobře“, uvádí zveřejněné výsledky prezident AutoSAP Martin Jahn.
Nejprodávanější značkou za uplynulých devět měsíců roku 2014 byl Volkswagen (registrováno 1.215.644ks, nárůst oproti stejnému období roku 2013 o 4,65%), následuje značka Ford a Opel / Vauxhall. Značka Škoda v tomto žebříčku obsadila 11. místo s počtem 443.090 ks. Podíl značky Škoda na trhu EU+EFTA činil za uvedené období 4,47% oproti 3,99% v roce 2013.
Značka Škoda oproti stejnému období roku 2013 zaznamenala v tomto roce nejvyšší absolutní nárůst prvních registrací. Na trhu zemí EU+EFTA bylo zaregistrováno o 69.194 ks škodovek více než za devět měsíců loňského roku. Na druhém místě byla z tohoto pohledu značka Renault (nárůst o 63.103 ks) následovaná značkou Dacia (+61.332 ks) a Volkswagen (+54.042 ks).
Relativně největší růst byl podchycen u značky Jeep a to o 46,91% (registrováno celkem 25.350 ks), následují značky Mitsubishi (+30,81 %, registrováno 73.482 ks, Dacia (+28,46%, 276.850 ks) a Lexus (+22,84%, registrováno 21.142 ks). Značka Škoda s nárůstem prvních registrací o 18,51% (registrováno 443.090 ks) figuruje v tomto porovnání na šestém místě. K tomu nutno uvést, že první registrace značek Jeep, Lexus i Mitsubishi jsou v porovnání s ostatními značkami výrazně nižší.
K absolutnímu i relativnímu růstu prvních registrací osobních automobilů došlo ve většině evropských zemí, pokles byl zaznamenán pouze ve 4 zemích. Největší pokles (o 5,23%) byl zaznamenán v Nizozemsku, k poklesu došlo i v Rakousku (-4,33%), ve Švýcarsku (-3,15%) a v Belgii (-0,35%).
"Evropský trh nových osobních automobilů má rozhodující význam pro výrobu v České republice. Přestože objem tohoto trhu stále nedosahuje úrovně předkrizových let, tak jeho dosavadní vývoj vytváří předpoklad rekordní výroby u nás. To svědčí o zvýšení konkurenceschopnosti českých výrobců vozidel, jejich skupin a dílů", dodává prezident AutoSAP Martin Jahn.
Komentáře