Poškození rozvodů motorů VW/Audi 2.5 TDi V6

, 23. června 2009, 0:00

V reakci na četné signály o poruchách rozvodů motorů VW/Audi 2.5 TDiV6: AFB, AKN, AKE, AYM, BAU, BCZ, BDG, BDH, BFC, BND v důsledku poškození vodní pumpy VKPC 81625, publikujeme technické informace, které přispějí k zabránění těchto problémů v budoucnu. Často je za původce poškození motoru neprávem označena vodní pumpa. Avšak v případě rozvodů s pumpou VKPC 81625 je poškození většinou způsobeno nesprávným nastavením a napnutím rozvodu. Do této chvíle firma SKF nezjistila na poškozených a reklamovaných pumpách VKPC 81625 žádné produkční vady, které by mohly způsobit poškození rozvodů. Bezprostřední příčinou poškození vodní pumpy byla nesprávná montáž, nastavení a zvláště napnutí celého systému. Situace se dotýká jednak výměny celého systému rozvodu motoru společně s vodní pumpou, tak i výměny samotné vodní pumpy. To znamená nutnost demontáže celého systému a následně jeho opětovnou montáž, nastavení a správné napnutí rozvodů motoru. Níže následuje kompletní informace o správné montáži.

Audi/VW 2.5 TDi (VKPC 81625)
Firma SKF dodává do sad rozvodů vždy návod montáže. Je velmi důležité postupovat shodně s tímto návodem. Doporučuje se, vždy při výměně rozvodů vyměnit také vodní pumpu.

Klíčová věc při montáži rozvodů je správné nastavení napínáku. Přílišné napnutí napínáku(vysunutí pístku tlumiče vibrací o více než 2.3mm) zničí vodní pumpu a může způsobit poškození motoru.

Nastavení napínáku
1. Vždy se řiďte podle přiloženého návodu.
2. Vždy používejte nářadí schválené producentem k blokaci rozvodové hřídele, vstřikovací pumpy a klikové hřídele

1. Sundejte kryt

2. Zaaretujte tlumič vibrací

3. Demontujte části rozvodů a namontujte novou sestavu

4. Správně nastavte napínák
Vždy používejte dynamometrický klíč při nastavení napínáku.
Správný utahovací moment nesmí být větší než 1.5 daN.m

Nastavení napínáku. Správné(vlevo) a nesprávné(vpravo)

Kontakt celou plochou mezi tlumičem vibrací a ramenem napínáku znamená, že nastavení je správné.

Nesprávné nastavení sestavy, kdy se části dotýkají pod úhlem, může způsobit mimo jiné hlučný chod motoru, vytékání oleje z hydraulického tlumiče vibrací způsobené nadměrnými bočními silami působícími na pístek tlumiče. Především může v důsledku špatného napnutí celého systému dojít k poškození vodní pumpy a dalších částí rozvodu.

Poškození způsobená nesprávným napnutím

Chod řemene mimo osu rozvodů může být způsoben:

1. Neprovedením zkoušky(2 otáčky klikovou hřídelí) nastavení rozvodového řemene vůči rozvodového kola.
2. Nesprávné (příliš velké) napnutí rozvodu, které způsobuje nadměrné pnutí radiálně působící na ložisko vodní pumpy.

Materiál dodala firma SKF.

 

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 1. července 2009, 0:00 0 0

zajímavé
- olda

Odpověď

Anonym, 13. srpna 2009, 0:00 1 0

Montujeme Bugatti pumpy a stale v pohodě. Ale slysel jsem, ze s nekterymi znackami jsou problemy.
- David

Odpověď

Anonym, 23. června 2010, 0:00 0 0

Je faktem ,že spousta mechaniků při montáži nepoužívá přípravku ke správnému napnutí řemene. Proto dochází k problémům které se zde uvádějí. Sám osobně mám zkušenost, kde mi mechenik reklamoval vodní pumpu SKF, ale již od pohledu bylo jasné, že pumpa byla nadměrně zatěžována nadměrným napnutím řemene, což potvrdil i výrobce.
- HAMAR

Odpověď

Anonym, 13. srpna 2010, 0:00 4 -1

To očem se tu píše neni tak docela pravda,servisuji a repasuji jen tyto agregáty řádnou dobu.Pokud se napínací kladka nastaví do správného napínacího momentu,tlumič vybrací si stejně v zavislosti na okolní teplotě u rozvodů sám řemen povolí či napne takže s tímto bych tak sáhopevně nesouhlasil,sám jsem měl problémy jen s pumpami SKF a s žádnou jinou nikoliv tudíž je do techto motorů zasadně už nedávám.
- SATAS

Odpověď

Anonym, 24. listopadu 2010, 0:00 2 -1

pravda...nemontuji už díly SKF do rozvodu...s výrobci dílů jiných značek není problém. Na školení SKF jsem ukazoval ložiska z nábojů fiat ducato 2005...nakonec přiznali, že je slabá stěna ložiska a již i při lisování přípravkem!!! ložisko nevydrží sílu pro lisování bez deformace... :-/ reklamace ale neuznávali!!!
- david

Odpověď

Anonym, 24. listopadu 2010, 0:00 3 0

P.S. Každý normální profesionální mechanik dodržuje pravidla montáže a postup daný výrobcem vozidla...včetně seřízení rozvodu, a tyto předepínače jsou zároveň tlumiči kmitů a proto dochází v závislosti na teplotě, kmitu rozvod. kol atd. ke změně polohy za provozu...viz příspěvek od SATAS
- david

Odpověď

Anonym, 22. prosince 2010, 0:00 2 -1

To co zde popisují je holá pitomost a kecy,nikdy ten motor nikdo z nich nevideli přádně rozebraný a jak to vše funguje viz rozvod,protože kdyby min aspon vědeli jak se u V6 TDI staví ,tak nikdy nenapíšou že nastavení napínáku je budto špatně nebo dobře,ne je na jeden moment napnutí a tam zůtane...a když se to přetáhne tak si to tlumič vrátí zpet po prvnim nastartování.
- Satas

Odpověď

Anonym, 26. prosince 2010, 0:00 1 0

Taky bych to tak vydel..
- eifel

Odpověď

Anonym, 21. února 2011, 0:00 0 -1

Co je to za blbosti ? četl někdo z skf dílenskou příručku ? dělal někdo rozvody nebo píše takové plky od stolu ? co je to za míru 2,3mm ?????tohle nechápu. cpete do hlavy majitelům těchto motorů do hlavy blbosti a to vaše poškození vodní pumpy.......nevím o tom že by praskla vrtulka tím že někdo špatně napne rozvoďák......soudní znalec by si vás dal k obědu.....
- Vratis

Odpověď

Anonym, 14. dubna 2011, 0:00 3 -1

Vratis :Plný souhlas!Žvásty jenom pro zakrytí SKF Sraček!Montuji Pumpy do techto motoru od AIRTEX,HEPU,nebo ORIGINAL VW a nikdy to nelehlo vždy jen na SKF se utrhl nabodovaný rantlík řemenice a rozvod pápá.
- SATAS

Odpověď

Garry, 16. listopadu 2017, 13:30 0 -2

Montuju hlavně SKF a jsem motorář - dělám kolem 180 motorů za rok. Mám jednu reklamaci :)
Tak mi řekněte, kde jste vyhrábly, že je SKF srágora? Problém bude někde jinde, co?

Odpověď

Anonym, 11. května 2012, 0:00 0 0

To je ale hromada zvratku v tom clanku. Problemy byvaji s pumpou SKF. Diky debilne NABODOVANE!! celni vodici hrane remenice vodni pumpy. Diky razum, ktere dostava pri chodu motoru, nezridka dojde k uvolneni teto vodici hrany a nestesti je hotove. Jde o pumpy SKF a QH. U jinych jsem problem nezaznamenal.

Co se tyce hydraulickeho napinaku se snad ani nebudu vyjadrovat. Ten se predepina momentem 15Nm.

Ono jinak, komu by se chtelo platit GO motoru ze? Kdo chce psa rezat, hul si vzdy najde. Btw- nejsem z tech, co videli tenhle motor z rychliku a pisou o nem sahodlouhe zvasty, jak je spatny....
- Vlasta

Odpověď

Anonym, 30. října 2012, 0:00 0 -1

Dobrý den pánové.Každý má prostě svůj názor a třeba i zkušenost.Já mam taky motot v6 passat AKN a zdá se mi,že je po koupi dost hlučný.Jsem z Vysočiny a snažím se sehnat opravdu někoho kdo těmto motorům rozumí.Potřebuji ho správně nastavit,naladit.ZNÁTE NĚKDO NĚKOHO?DĚKUJI.
- kARLOS

Odpověď

Anonym, 26. ledna 2013, 9:48 0 0

Není problem dělám a repasuji z 90% jen tyto motory tel.608974322

Odpověď

Anonym, 25. března 2013, 10:56 0 0

Prosim o radu. Menil jsem rozvody na Audi A6 2.5TDi V6 a nejsem si jistej jestli jsem dal podlozku pod napinaci kladku. Mezi blok a kladku. Mate nekdo zkusenost jestli to bude problem? dekuji

Odpověď

Anonym, 24. května 2013, 22:57 0 0

problémem je když rozvody na těchto V6 motorech dělaj lidi doma po garážích... a nejsou si jistí tím co, a kde dělají... natož jak

Odpověď

Anonym, 20. srpna 2013, 12:14 0 0

prosim o radu, jak nastavit rozvody na VW motoru 2.5 TDi V6 110KW

Odpověď

Anonym, 12. května 2016, 18:39 1 0

No ty jsi novinářskej xxx (Fulgární výraz byl odstraněn redakcí)

Odpověď