Firmě Moto-Remo bylo dodáno pro ověření turbodmychadlo, které již na první pohled bylo podezřelé. Turbodmychadlo neobsahuje žádné označení výrobce, což okamžitě vzbudilo pozornost a bylo jasné, že před sebou mají neoriginální výrobek.
Následující fotografie zobrazuje dodané turbodmychadlo.
Naproti tomu následují fotografie zobrazuje originální výrobek firmy KKK. Rozdíly jsou patrné na první pohled.
Dalším rozdílem je konstrukce hlavy ventilu odtoku spalin na litinovém těle turbodmychadla. V padělaném turbodmychadle konstrukce páky a upevnění hlavy (svařovaná konstrukce) nezajišťuje těsnost ventilu (ověřované turbodmychadlo má 2 mm spáru), což má bezprostřední vliv na využití energie spalin a tím také vliv na výkon motoru. Tato konstrukce při vysokých teplotách způsobuje rychlejší poruchovost – praskání svárů a nýtů.
Činský padělek:
Originální výrobek KKK:
Následně po srovnávací analýze otáčivého systému turbodmychadla bylo zjištěno značně větší množství protékajícího plynu (okolo kompresoru a turbíny) v neoriginálním turbodmychadle. Větší množství plynu způsobuje, že čas reakce turbíny na změnu parametrů chodu motoru (čas reakce motoru na stisknutí plynového pedálu) je značně delší, což má za následek zvýšenou spotřebu paliva a nižší dynamiku vozidla.
Další vada – nesymetrický odtokový otvor oleje turbodmychadla:
Navíc, zhotovovení odtokového otvoru oleje (viz.obrázek výše) může způsobit problém se samospádovým odtokem oleje z turbíny, což může být následně příčinou protékání oleje z turbíny do výfukového a sacího systému.
Dodané turbodmychadlo bylo poškozeno již 2 dny po montáži (bylo analyzováno prasknutí hřídele turbíny, přičemž nebylo zjištěno poškození uložení, což svědčí o materiálové vadě hřídele turbíny).
Turbodmychadlo na fotografiích pochází z automobilu VW Passat z motorem 1,8 Turbo.
Materiál dodala firma Moto-Remo Burzyńscy sp.j.
Prodej – Opravy – Servis Turbodmychadel
www.motoarena.pl
Anonym, 21. února 2013, 13:46 0 0
to je s firmy turbocar velká Bíteš ne
Odpověď