Montáž čtyřelementové spojkové sady v motoru 1.9TDi koncernu VW

20. července 2009, 0:00

V následujícím textu Vám popíšeme postup správné montáže čtyřdílné spojkové sady (jako náhradu originální spojky s dvouhmotovým setrvačníkem) ve vozidlech Volkswagen-Audi-Škoda-Seat s motorem 1.9TDi.

Nejdříve musíme vymontovat starou spojkovou sadu i s dvouhmotovým setrvačníkem. Aby nedošlo k nesprávné činnosti převodovky s motorem v důsledku vyosení, je nutné dobré vyčištění závitů (obrázek níže). Při té příležitosti také zkontrolujte zadní gufero klikové hřídele a v případě nutnosti ho vyměňte.

Pak namontujte nový setrvačník při použití nových šroubů, které jsou součástí spojkové sady Valeo 826317. Důležité je pořadí dotažení jednotlivých šroubů – postup vidíte na následujícím obrázku.

Při dotahování šroubů se doporučuje používat dynamometrický klíč o síle 60Nm.

Šrouby, utáhnuté momentem 60 Nm, dotáhněte ještě o úhel 90° podle pořadí uvedeného dříve.

Abyste dvakrát nedotahovali stejný šroub (+90°), je lépe první šroub označit.

K dosažení nejlepších vlastností třecích elementů spojky je potřeba očistit vnější plochu setrvačníku pomocí odmašťovacího přípravku.

Před dotažením přítlačného mechanismu k setrvačníku je potřeba vystředit lamelu pomocí centrovacího přípravku.

Při montáži přítlačného mechanismu je nutno se ujistit, že obě značky (viz obrázek níže) odpovídají umístění znaku „0” vyraženého na setrvačníku.

Pro správnou montáž přítlačného mechanismu použijte 6 nových šroubů, které jsou součástí sady. (Pořadí dotahování je znázorněno na následujícím obrázku.)

Šrouby přítlačného mechanismu dotahujte momentem 22 Nm.

Pamatujte si, že při výměně spojky je vždy nutné vyměnit také spojkové ložisko.

Na vnitřní stranu ložiska naneste nevelké množství maziva obsaženého ve spojkové sadě.

K montáži převodovky na vozidlo je nejlépe použít vozík s hydraulickým zvedákem, který bude převodovku podepírat při dotahování k motoru. Takový postup zaručí správné zkompletování motoru s převodovkou a zároveň zabrání případnému poškození lamely.

Následně je potřeba namontovat hlavní spojkový válec, přičemž je nutné věnovat zvláštní pozornost správnému uchycení k pomocnému spojkovému válci.

Dále připojit táhla změny rychlostních stupňů, přičemž dbáme na jejich správnou montáž.

A nakonec správně nastavit výšku spojkového pedálu vzhledem k plynovému pedálu. Oba musí být níže než brzdový pedál.

Materiál dodala firma Valeo.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 18. listopadu 2011, 0:00 0 -1

zajímalo by mě,jak moc plnohodnotně to dokaže nahradit tu dvouhmotnostní verzi
- Beda

Odpověď

Anonym, 12. března 2012, 0:00 0 0

hlavne proc to delat, kdyz 2hmota je za stejny penize ...
- urbi

Odpověď