Doporučení k montáži napínací kladky AKF VKM 31013 a sady VKMA 31020.
Značka | Model | typ motoru | kód motoru |
Audi | A4/A4 avant (8D2, B5/8E2, B6/8D5, B5/8E5, B6), A6/A6 avant (4B,C5) | 1.9 TDI, 1.9 TDI Quattro | AJM, ATJ, AVF, AWX, AVB |
Škoda | Superb (3U4) | 1.9 TDI, 2.0 TDI |
AVF, AWX, AVB, BPZ, BSV, BSS |
VW | Passat/Passat variant (3B2, 3B3, 3B5, 3B6) | 1.9 TDI, 1.9 TDI Quattro, 2.0 TDI | AJM, ATJ, AVB, AVF, AWX, BGW |
Správná pozice gumového „O“ kroužku ve vymezovacím válečku.
V tomto případě funguje „O“ kroužek jako tlumič vibrací horního upevňovacího šroubu. Tato konstrukce zamezuje přenášení vibrací ze samotného motoru na systém pohonu přídavných agregátů. „O“ kroužek musí být pevně umístěn v zápichu vymezovacího válečku (obrázek č. 3 a 4) a nesmí být žádná vůle mezi válečkem a tělem kladky (tzn. při montáži – přidržet hlavu šroubu a pevně natlačit „O“ kroužek do zápichu vymezovacího válečku).
Díky této proceduře se zamezí možnosti ulomení upevňovacího šroubu v místě, kde tělo šroubu přechází v závit (obrázek č. 5).
Správná pozice plastového (nylonového) pouzdra
V tomto případě je nutné dbát zvýšené opatrnosti ještě před samotnou montáží. Správná pozice je znázorněna na obrázku č. 6 a detailu tohoto obrázku. Pokud tomu tak není, jednoduše přetáhněte manžetu a otočte s tlumičem do požadované pozice, jak je znázorněno na obrázku č. 6. Je velmi důležité, aby hlava upevňovacího šroubu dosedala na osazení plastového pouzdra.
Poškození způsobené nesprávnou montáží hydraulického tlumiče
Při nedodržení montážního postupu (špatně otočený hydraulický tlumič) se plastové pouzdro uvolní a způsobí poškození v celém systému, jak je znázorněno na obrázcích 7-10.
Doporučení k montáži
Výměnný interval systému pohonu přídavných agregátů je 90.000 km. Kompletní výměna všech dílů systému je velmi důležitá. Očistěte všechny dosedací plochy a závitové díry. Přiložte kladku a ujistěte se ještě jednou, zda není vůle mezi vymezovacím válečkem a tělem kladky. Zkontrolujte polohu kladky a ručně dotáhněte jak horní šroub (obrázek č. 2), tak spodní šroub (obr č. 6). Vždy je nutné dodržet výrobcem stanovené utahovací momenty. V tomto případě: horní šroub 25Nm a dolní šroub 30Nm.
Dotahovat po úhlem 90°
Je velmi důležité při dotahování horního šroubu dodržet úhel 90°, jinak dojde k ohnutí šroubu, které bude mít za následek nesouosost a vibrace v systému.
Kompletní sada VKMA 31020
Pro kompletní a profesionální opravu, vždy vyměňte všechny komponenty systému přídavných agregátů, které jsou obsažena v SKF sadě VKMA 31020. Také je doporučená kontrola a případná výměna VOLNOBĚŽNÉ ŘEMENICE ALTERNÁTORU.
Materiál připravila firma SKF.
Komentáře