Chladicí kapalina musí mít patřičný výkon

7. listopadu 2011, 0:00

V průměru je chladicím systémem průměrného osobního auta pumpováno asi 150 litrů za minutu.

Třetina tepla ze spalování je chladicí kapalinou předávána do atmosféry. Chladicí kapalina při tom přichází do styku s více než 100 různými materiály a musí s nimi se všemi být snášenlivá. Pouze prémiová chladicí kapalina jako je Glysantin® zabezpečuje vyzkoušenou bezpečnost a splňuje všechny nároky.

 

V chladných ročních obdobích vzniká nebezpečí, že voda v chladicím systému vozidel při zimních teplotách zmrzne. Při zmrznutí vody na led může v nejhorším případě dojít k prasknutí chladiče a bloku motoru – hrozí totální poškození. Se správnou směsí z Glysantin® a vody je chladicí systém vozidla chráněný ještě při teplotě mínus 40 stupňů Celsia. Také v létě chrání hlavní součást produktu Glysantin®, dvojsytný alkohol etylenglykol, před poruchami. Nejen že snižuje bod zmrznutí vody, ale také zvyšuje bod varu a tím brání vyvaření kapaliny z chladiče. Aby se motor nepřehřál, musí se vzniklé teplo předat přes chladicí systém do okolí. To je tím těžší, čím je vyšší venkovní teplota. Největší nebezpečí přehřátí je u hlavy ventilů a v oblasti výfukových ventilů.

Tak funguje chladicí systém
Glysantin® zvyšuje bod varu vody na cca. 110 stupňů Celsia. Chladicí kapalina je ve srovnání s čistou vodou schopna pojmout více tepla bez toho, že by začala vařit. Mimo to Glysantin® brání, aby se v chladiči vytvářely usazeniny. Usazeniny mohou rychle ucpat jemné chladicí kanálky chladiče a tím silně redukovat předávání tepla do vzduchu. Při vysokých letních teplotách může snadno dojít k přehřátí.

Méně kvalitní chladicí kapaliny škodí vašemu motoru
Chladicí kapalina od výrobce BASF umí ještě více. Glysantin® chrání všechny materiály, které se v chladicím systému nacházejí, například šedou litinu, slitiny hliníku, ocel a mosaz před korozí. Bez chladicí směsi jsou v chladicím systému díky vodě a vysoké teplotě ideální podmínky pro korozi. Při tom se mohou v kovu tvořit hluboké korozivní důlky (kavitace), které mohou vést k selhání funkce čerpadla chladicí kapaliny nebo celého chladicího systému. Následkem může být dokonce obrovské poškození motoru.

Materiál připravila firma Top Oil Services.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!