Výměna kloubu SKF VKJA 5342

11. října 2012, 0:00

Tento článek popisuje výměnu kloubu u Renaultu Laguna I 1.8. Také popisuje zajišťovací systém používaný u tohoto typu kloubu.

V některých případech může být výměna kloubu časově náročná – proto někteří mechanici raději mění celou poloosu, spíše než jen samotný kloub. Nicméně i když taková výměna může ušetřit asi 15 minut, je nákladnější pro majitele vozu a méně výnosná pro servis. Proč? Protože servis může nejlépe a nejsnáze vydělat na práci spíše než na dílech.

 

Sada VKJA 5342 dodávaná SKF obsahuje všechny součástky, které budete k opravě potřebovat (viz obrázek 1). To, spolu s podrobným návodem na těchto stránkách, vám umožní provést bezproblémovou výměnu kloubu, ušetřit peníze zákazníkovi a zvýšit výnos pro servis.

Stavba kloubu
Renault Laguna má kloub nasazený na hřídeli, kde je zajištěn pojistným kroužkem, který leží v kruhové drážce na přední straně vnitřní dráhy kloubu. Při sundávání kloubu proto musíte pojistný kroužek roztáhnout a kloub sklepnout kladivem. Níže uvedený postup výměny kloubu platí pro Renault Laguna I 1.8, ale lze jej použít i pro jiné vozy s obdobnou stavbou kloubu.

Návod pro výměnu kloubu u Renaultu Laguna

Demontáž kloubu
1. Poloosu demontujte podle servisního manuálu výrobce vozidla. Tip: kloub na straně převodovky vhodně zajistěte, aby vám při práci nesklouzl z hřídele.
 

2. Upevněte poloosu do svěráku. Tip: vždy používejte svěrák s hliníkovými, nebo jinak chráněnými čelistmi, abyste nepoškodili hřídel.

3. Sundejte malou a velkou sponu. Potom rozřízněte manžetu a sundejte ji.

4. Odstraňte staré mazivo, abyste dobře viděli na pojistný kroužek. Potom kleštěmi podržte pojistný kroužek otevřený, abyste mohli sundat kloub.

5. Přidržte si kloub a s pomocí kladiva jej sklepněte z hřídele.

Montáž nového kloubu
1. 2. Nasaďte kloub na ozubený konec hřídele a potom jej na hřídel naklepněte gumovým kladivem tak, aby pojistný kroužek zapadl do své drážky. Celým kloubem zahýbejte dopředu a dozadu, abyste se ujistili, že je správně nasazený na hřídeli a že pojistný kroužek drží ve své drážce. Tip: na konec kloubu našroubujte matici, čímž ochráníte závit.

3. Připravte si manžetu do pozice pro montáž a naplňte ji veškerým dodávaným mazivem.

4. Nasaďte malou sponu na manžetu a utáhněte ji vhodným nástrojem. Potom můžete manžetu přetáhnout přes kloub. Nasaďte velkou sponu a utáhněte ji stejným nástrojem. Spony utahujte pomocí speciálních kleští s integrovaným přidržovacím mechanismem; ten zabrání nechtěnému uvolnění spony po jejím utažení.

5. Podle servisního manuálu výrobce vozidla namontujte celou poloosu zpět do vozu.

6. Po dokončení montáže poloosou ještě několikrát otočte, abyste se ujistili, že se spony nedotýkají některých okolních dílů. Také ověřte správnou funkci čidla ABS.

Materiál připravila firma SKF.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!