ZF Services: „Sichr je sichr“

, 28. března 2014, 13:53

Autoservisy mohou postupovat absolutně bezpečně pouze tehdy, když budou používat náhradní díly v kvalitě pro prvovýbavu. Techničtí experti u ZF Services doporučují, aby se na kvalitu v prvovýbavě dbalo také u montážních dílů. Správná montáž převodky řízení při její výměně ušetří řadu problémů se zákazníky a zbytečné náklady.

Převodky řízení patří, jak je jistě známo, k bezpečnostním konstrukčním dílům vozidla. Pokud se například u řízení s ozubenou tyčí vyskytnou netěsnosti nebo těžkých chod, nebo když přední náprava utrpěla náraz při nehodě, je většinou potřebná nová převodka řízení. Z hlediska techniky montáže nepředstavuje výměna převodky řízení určitě žádná kouzla nebo čáry pro zkušeného dílenského odborníka, přesto však techničtí experti ZF Services uvádějí některé důležité body, na které je nutné dbát při montáži nové převodky řízení a bezpodmínečně je dodržovat.

Zamezení následnému poškození
„Autoservisy používají při montáži převodky řízení často materiál, který neodpovídá specifikaci pro prvovýbavu. Tím mohou vzniknout následná poškození, která mohou v nejhorším případě vést až ke kompletnímu výpadku převodky řízení,“ varují specialisté pro oblast podvozku ze Schweinfurtu. Podle zkušeností ZF Services je na to nutné dbát zvláště při výměně převodky řízení tehdy, když automobilový odborník při montáži použije nevhodné příslušenství a montážní materiály, které neodpovídají specifikacím pro prvovýbavu nebo použije také nevhodné nářadí.

Manžety pro ochranu proti prachu neodpovídající originálnímu dílu mohou podle technických expertů ze Schweinfurtu vést k neutěsněným spojům u převodky řízení nebo mohou mít v místě utěsnění na spojovacích tyčích velký průměr. Odborníci u ZF Services doporučují, aby dílenští odborníci v žádném případě nepoužívali kabelové spony nebo univerzální hadicové objímky jako upevňovací prostředek, aby tuto závadu odstranili. „Tyto díly totiž nejen nedostatečně utěsňují, ale mohou také způsobit netěsnosti, přes které může pronikat nečistota a vlhkost tak, že to zpočátku nelze zjistit,“ vysvětlují specialisté.

V důsledku toho mohou korodovat ozubené tyče a neopravitelně budou poškozeny také komponenty hydraulických těsnění v převodce řízení. To opět vede k tomu, že převodka řízení bude netěsná, bude způsobovat hluk a v extrémním případě dojde ke kompletnímu výpadku převodky řízení. Aby se tomu zamezilo, doporučuje ZF Services používat při montáži převodek řízení u manžet pro spojovací tyče, které nejsou předem namontovány, výhradně náhradní díly odpovídající specifikacím pro prvovýbavu, které lze například získat od ZF značky Lemförder přes autorizovaný odborný velkoobchod.

Správná montáž pouze s vhodným nářadím
Experti kromě toho doporučují používat pro montáž upevňovacích objímek výhradně speciální nářadí a dbát na příslušná doporučení výrobce. „Tím je zajištěno, že budou ochranné komponenty spolehlivě trvale utěsněny,“ říkají experti ZF Services. U velmi pevně upevněných manžet řízení doporučují odborníci nanést v místech utěsnění trochu tuku bez kyselin, aby se usnadnila montáž. Kromě toho se tím také zvýší účinek utěsnění.

Autoservisům, které chtějí pracovat ještě pohodlněji, doporučují servisní specialisté montáž převodek řízení s předem namontovanými spojovacími tyčemi a manžetami řízení, které jsou například nabízeny u ZF Lenksysteme-Lenkgetrieben. U této dlouhé verze jsou spojovací tyče a manžety namontovány již z výroby podle požadavků výrobce.

Podpora od specialistů pro podvozek
Autoservisy, které se o tuto oblast zajímají, mohou na přání získat v rámci nabídky školení u ZF Services rozsáhlé informace pro montáž dílů řízení značek Lemförder a ZF Lenksysteme-Lenkgetrieben. Zkušení techničtí školitelé jim v rámci kurzu předají teoretické a praktické vědomosti o odborných postupech při diagnostice, servisu a opravách. Kromě toho lze získat řadu montážních návodů a servisních informací online na adrese www.zf.com/serviceinformation.

Hrozící nebezpečí: Montáž s nevhodnou objímkou neodpovídající specifikacím pro prvovýbavu může způsobit nezjistitelné proniknutí vody do ochranné manžety. Tak je již předem naprogramována koroze ozubené tyče a rovněž zničení těsnicího kroužku.

Trvalé utěsnění: Bezchybná funkce nově montovaných převodek řízení je trvale zaručena pouze tehdy, když jsou optimálně vybrány ochranné manžety a když jsou namontovány určenými upevňovacími prostředky a příslušným nářadím.
 

Související články

Kdo dobře maže, ten jede déle
Kdo dobře maže, ten jede déle

Kolik řidičů jezdí do vašeho servisu kvůli výměně oleje do automatické převodovky? Že si ani nemůžete vzpomenout, zda po vás někdy někdo takovou službu vůbec chtěl? Každopádně byste měli své zákazníky přesvědčit, že výměna oleje má pro automatické převodovky svůj smysl. Proč tedy olej v převodovce vyměňovat? Automatická převodovka je nejvíce namáhána při vysokých rychlostech, […]

12 miliónů tlumičů CDC od firmy ZF
12 miliónů tlumičů CDC od firmy ZF

V roce 1994 společnost ZF začala vyrábět tlumiče s elektronickým plynulým řízením pérování CDC (Continuous Damping Control). V současné době se již vyrábí čtvrtá generace. V roce 2012 byl vyroben tlumič CDC značky Sachs s pořadovým číslem 12.000.000. CDC tlumiče byly původně navrženy pro vozidla prémiového segmentu. V roce 2011 jich bylo vyrobeno více než 2,1 […]

Výsledky ZF Friedrichshafen AG za rok 2013
Výsledky ZF Friedrichshafen AG za rok 2013

V roce 2013 koncern ZF Friedrichshafen AG vytvořil po celém světě 4.200 nových pracovních míst, z toho téměř polovina připadla na Německo, což jej činí lídrem v oblasti zaměstnanosti mezi německými společnostmi. Obrat ZF se zvýšil o 8 procent: z 15,5 na 16,8 miliard eur. Firma otevřela novou továrnu v Číně a Malajsii. Zaměstnává okolo […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!