Odvzdušnění hydraulického systému s centrálním vypínacím ložiskem

5. května 2016, 13:18

Co dělat, pokud nelze dobře odvzdušnit hydraulický systém s centrálním spojkovým vypínacím ložiskem?

Problém:Hydraulický systém s centrálním vypínacím ložiskem nelze pomocí přístroje na odvzdušňování brzd kompletně odvzdušnit.

Řešení: Hydraulický systém s centrálním vypínacím ložiskem odvzdušnit „manuálně“.

Pozor!
Při volbě hydraulické kapaliny je bezpodmínečně nutné dodržet specifikace výrobce vozidla. Při použití nesprávné hydraulické kapaliny, budou v systému poškozena těsnění. U systémů kombinovaných se systémem brzd mohou vznikat poruchy brzdové soustavy. Nebezpečí nehody!

Manuální odvzdušnění:

Důležité! Během manuálního odvzdušňování nesmí být připojeno a zapnuto zařízení na odvzdušňování brzd. Při sešlápnutí spojkového pedálu současně s připojeným zařízením na odvzdušňování brzd, může dojít k „přetlačení“ centrálního vypínacího ložiska. „Přetlačené“ centrální vypínací ložisko je dále nefunkční a musí být vyměněno!

Cyklus manuálního odvzdušnění:

1.  Sešlápněte spojkový pedál
2.  Otevřete odvzdušňovací ventil
3.  Spojkový pedál držte stále sešlápnutý – nepouštět!
4.  Uzavřete odvzdušňovací ventil
5.  Pomalu uvolněte spojkový pedál

Cyklus odvzdušnění je nutné 20 – 25krát opakovat, aby bylo zaručeno úplné odvzdušnění. Mezi cykly je nutné doplňovat stav kapaliny v zásobní nádržce. Stav kapaliny v nádržce se při odvzdušňování nesmí dostat pod značku minimální hladiny!
Problémy s odvzdušněním vznikají převážně u centrálních vypínacích systémů s odvzdušněním v hydraulickém vedení. LuK-AS doporučuje tyto systémy odvzdušňovat pouze manuálně.

Hydraulické oleje se nesmí dostat do země. Oleje je nutné ekologicky likvidovat na příslušných místech určených ke sběru speciálního odpadu. Je nutné dbát na regionální předpisy a zákony týkající se nakládání s použitými oleji!

Související články

Identifikace ložisek kol FAG pro VW, Audi, Seat a Škoda
Identifikace ložisek kol FAG pro VW, Audi, Seat a Škoda

U některých modelů vozidel VW, Audi, Seat a Škoda je pro správnou identifikaci ložisek kol FAG nutné znát kódy výbavy. Podle výrobce jsou tato čísla potřebná z technických důvodů a pro jednoznačnou identifi kaci např. brzdové soustavy, podvozku atd. Kódy jsou trojmístné, sestávají z kombinace čísel a písmen a jsou podobně jako na obrázku 1 […]

Důležité pokyny pro správnou montáž centrálního vypínacího mechanismu (CSC) 510 0073 10
Důležité pokyny pro správnou montáž centrálního vypínacího mechanismu (CSC) 510 0073 10

Konkrétní centrální mechanismus pod objednacím číslem LUK 510 0073 10 a OE číslem 24422061 se týká těchto výrobců: Alfa Romeo, Fiat, Opel, Saab, Vauxhall. Centrální vypínací mechanismus, zkráceně označovaný CSC (z angl. Concentric Slave Cylinder) podléhá stejně jako spojka a setrvačník přirozenému opotřebení, a proto je nutné jej vyměňovat při každé výměně spojky. Aby byla […]

Různé provedení dvouhmotových setrvačníků u vozů VW Group
Různé provedení dvouhmotových setrvačníků u vozů VW Group

Do nových vozidel Audi, Seat, Škoda a VW se montovaly dvouhmotové setrvačníky od firem LuK nebo Sachs. Ty se vzájemně konstrukčně liší, a proto je při výměně spojky nebo dvouhmotového setrvačníku nutné zajistit, aby se použily díly stejného výrobce. Vozidla výše uvedených výrobců mohou být vybavena kombinacemi spojky a dvouhmotového setrvačníku od firem LuK nebo […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Radek, 21. října 2023, 23:42 0 0

Dobrý den. Udělali jsme vše podle vašeho návodu ale stále spojka zabírá blíže u podlahy. Při delším sešlápnutí spojkoveho pedálu zabírá skoro na podlaze. Samozřejmě ovzdušnění jsme dělali po výměně spojkové sady a ložiska. Ložisko nemá separátní ovzdušnovací vedení. Děkuji za odpověď

Odpověď