Různé provedení dvouhmotových setrvačníků u vozů VW Group

, 19. července 2016, 14:22

Do nových vozidel Audi, Seat, Škoda a VW se montovaly dvouhmotové setrvačníky od firem LuK nebo Sachs. Ty se vzájemně konstrukčně liší, a proto je při výměně spojky nebo dvouhmotového setrvačníku nutné zajistit, aby se použily díly stejného výrobce.

Vozidla výše uvedených výrobců mohou být vybavena kombinacemi spojky a dvouhmotového setrvačníku od firem LuK nebo Sachs. Tyto jednotky jsou vzájemně přizpůsobeny z hlediska tvaru a funkce. Proto je při výměně spojky a/nebo dvouhodnotového setrvačníku nutné zajistit, aby se použily díly stejného výrobce. Kombinace dílů od různých výrobců vede k poruchám funkce.

Pro dvouhmotové setrvačníky Sachs je k dispozici vhodná verze spojky LuK. Správné přiřazení se provede na základě dvouhmotového setrvačníku od výrobce. K tomu je třeba dbát na pokyny uvedené v katalogu náhradních dílů.

U některých modelů vozidel je možné určit výrobce dvouhmotového setrvačníku bez demontáže převodovky. K tomu účelu se zvedne vozidlo a demontují se izolační kryty. Jsou-li na zvonu převodovky větrací otvory, lze rozpoznat výrobce pohledem na zadní stranu dvouhmotového setrvačníku.

Dvouhmotový setrvačník LuK lze rozpoznat podle obvodové drážky (obrázek 1) na lesklém povrchu v této oblasti. U dvouhmotového setrvačníku Sachs chybí tato drážka a povrch je neopracovaný (obrázek 2).

Dbejte vždy na pokyny výrobce vozidla!

Článek připraven na základě materiálů firmy Schaeffler Automotive Aftermarket oHG

Související články

Důležité pokyny pro správnou montáž centrálního vypínacího mechanismu (CSC) 510 0073 10
Důležité pokyny pro správnou montáž centrálního vypínacího mechanismu (CSC) 510 0073 10

Konkrétní centrální mechanismus pod objednacím číslem LUK 510 0073 10 a OE číslem 24422061 se týká těchto výrobců: Alfa Romeo, Fiat, Opel, Saab, Vauxhall. Centrální vypínací mechanismus, zkráceně označovaný CSC (z angl. Concentric Slave Cylinder) podléhá stejně jako spojka a setrvačník přirozenému opotřebení, a proto je nutné jej vyměňovat při každé výměně spojky. Aby byla […]

Odvzdušnění hydraulického systému s  centrálním vypínacím ložiskem
Odvzdušnění hydraulického systému s centrálním vypínacím ložiskem

Co dělat, pokud nelze dobře odvzdušnit hydraulický systém s centrálním spojkovým vypínacím ložiskem? Problém:Hydraulický systém s centrálním vypínacím ložiskem nelze pomocí přístroje na odvzdušňování brzd kompletně odvzdušnit. Řešení: Hydraulický systém s centrálním vypínacím ložiskem odvzdušnit „manuálně“. Pozor! Při volbě hydraulické kapaliny je bezpodmínečně nutné dodržet specifikace výrobce vozidla. Při použití nesprávné hydraulické kapaliny, budou v […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!