Menu

Technika

Dieselové motory – Mazda má stále tah na bránu

Jiní výrobci výrobu dieselových motorů omezují, Mazda naopak uvedla na trh 2 nové motory s nejvyspělejším existujícím vstřikováním nafty na světě. Jedná se o systém DENSO i-ART s piezoelektrickým ovládáním, s maximálním vstřikovacím tlakem 2.500 bar. Jaký kvalitativní pokrok nejen díky vstřikování DENSO nové motory udělaly, se dozvíte v našem článku.

Pravda a mýty o rozvodových řetězech

Pokud by tento článek vznikl před 30 lety, byl by velmi krátký. Napsali bychom: „Řetěz je jednou ze součástí systému rozvodů. Tento díl není třeba měnit po celou dobu životnosti vozu.“ Kdo si pamatuje motory OM 615.913, OM 615.940 nebo OM 601.912, má je spojeny s bezporuchovým rozvodovým systémem. Tento mýtus spojený s životností řetězového […]

Doporučení pro montáž/demontáž rozvodové sady KD457.26

Doporučení pro montáž/demontáž rozvodové sady NTN-SNR KD457.26.

Doporučení pro montáž/demontáž napínáku GA357.24

Doporučení pro montáž/demontáž napínáku NTN-SNR GA357.24.

Dayco se zaměřuje na přenos energie

Firma Dayco, přední dodavatel motorových dílů a řídicích systémů pro automotive, průmysl a aftermarket, dodává řadu důležitého OE vybavení výrobcům vozidel napříč Evropou i mimo ni.

Jak diagnostikovat poruchu alternátoru, aniž bychom jej museli vyjmout z auta?

Pokud se na palubní desce rozsvítí kontrolka dobíjení, velmi pravděpodobně to znamená nějaký problém s alternátorem. Některé problémy však můžete diagnostikovat sami, aniž byste ho museli vyjmout z automobilu. Vše, co potřebujete, je mít a umět používat voltmetr s více rozsahy.

Dvě svíčky, dva různé utahovací momenty

Obecně platí, že by se zapalovací svíčky měly vždy montovat správným utahovacím momentem. Pro vůz Alfa Romeo Twin Spark je to zvláště důležité, protože zde najdeme dvě různé svíčky, které se dotahují každá jinak.

Pozor na ojnice a písty u motorů 1,8 TSI VW Group

Při opravách motorů 1,8 TSI – zejména kódu CDAA – často mechanici narážejí na problémy s písty. V průběhu výroby nových vozů byly totiž nejdříve osazovány písty s čepem 21 mm, později koncern ŠKODA-VW přešel na verzi pístu s čepem 23 mm, což může způsobovat nesnáze.

VDO upozorňuje na nebezpečné napodobeniny

VDO upozorňuje, že se na celosvětovém trhu objevily kopie elektrického vodního čerpadla A2C59514607 z různých asijských zdrojů. Tyto kopie byli otestovány ve výrobním závodě a vás chceme informovat o dosažených výsledcích.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy