Menu

Technika

Pozor na ojnice a písty u motorů 1,8 TSI VW Group

Při opravách motorů 1,8 TSI – zejména kódu CDAA – často mechanici narážejí na problémy s písty. V průběhu výroby nových vozů byly totiž nejdříve osazovány písty s čepem 21 mm, později koncern ŠKODA-VW přešel na verzi pístu s čepem 23 mm, což může způsobovat nesnáze.

VDO upozorňuje na nebezpečné napodobeniny

VDO upozorňuje, že se na celosvětovém trhu objevily kopie elektrického vodního čerpadla A2C59514607 z různých asijských zdrojů. Tyto kopie byli otestovány ve výrobním závodě a vás chceme informovat o dosažených výsledcích.

Prokluzující spojka u vozu Land Rover Defender

Problém se týká vozidla Land Rover Defender s motory 2,2 TD4 a 2,4 TD4, který se vyráběl mezi roky 1990 až 2016. U uvedeného vozidla může spojka prokluzovat při extrémním použití v terénu nebo při jízdě s přívěsem. Jak závadu vyřešit, pomůže objasnit firma Schaeffler.

Dešťový senzor a jeho role v autě

Ovládání stěračů je jednoduchá operace, kterou provádíme prakticky bez přemýšlení. Prší, posuneme páčku a stěrače vyčistí sklo, přestane pršet, přesuneme páčku do klidové polohy. Díky elektronice můžeme práci stěračů zautomatizovat a řidiče tím nezatěžovat. Je to možné díky použití dešťového senzoru. Jak to celé funguje, nám objasní firma Hella.

Jak na rozvodovou sadu INA 530 0232 10 pro Fiat Ducato a Iveco Daily – 2.3 Diesel

Postup při montáži na těchto vozidlech je velmi choulostivý, pokud jde o umístění a utažení napínáku řemenu. Příliš malé nebo velké napnutí řemene způsobuje nadměrné namáhání ložiska uvnitř napínáku a může vést k jeho rozlomení. 

Opatrně při výměně olejového filtru s ochranou proti zpětnému toku

Olejové filtrační vložky MAHLE OX 982 D (Mercedes M260/264, M270/274) a OX 560 D (BMW M57, N57) jsou ve spodní části filtru opatřeny ochranou proti zpětnému toku. Má tvar těsnicí destičky, která se používá k přerušení přívodu oleje při nízkém tlaku oleje, čili bezprostředně po vypnutí motoru.

Vše o filtru pevných částic

O filtrech pevných částic jsme psali již mnohokrát, nicméně tato tématika je stále aktuální. Proto si v dnešním článku znovu společně s firmou Turbo-Tec popíšeme funkci DPF, proč ho moderní auta musí mít, jeho regeneraci nebo čištění.

Návod pro řešení problémů vačkových hřídelí

Elit magazín 01/2019 přináší technickou radu od AE, jak řešit problémy váčkových hřídelí. Přinášíme článek v celém znění.

Správná volba těsnění po opravě hlavy u zážehových motorů

Na rozdíl od dieselů mají hlavy válců zážehových motorů spalovací prostor nad pístem, který většinou odpovídá tvaru kulové úseče. Upravíme-li hlavu válce, abychom zajistili rovný a homogenní povrch, zmenšíme objem této kulové úseče a tím i objem kompresního prostoru nad pístem, čímž se změní kompresní poměr a zvýší kompresní tlak. To může znamenat jistá rizika.

Problémy při montáži centrálního vypínacího ložiska 510 0177 10

Firma Schaeffler varuje, že i přes četná školení se někdy vyskytují problémy se spojkami v populárních vozech VW, např. u vozů VW Passat, Škoda Octavia, Audi A3, vybavených motory 1,9 TDI, 2,0 TDI nebo 1,8 TFSI. Problém se neobjeví po výměně – během provozu, ale vyskytuje se již během výměny.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy