Menu

Technika

Řemenice klikové hřídele Dayco

Nová generace automobilových motorů generuje torzní vibrace způsobené spalovacím procesem. Řemenice namontovaná na klikové hřídeli se používá v mnoha aplikacích k ochraně motoru před těmito vibracemi a dalšími nežádoucími vlivy.

Rady, tipy a triky pro servis chlazení a klimatizace

Na YouTube se objevil nový kanál pod názvem „Robin Under The Hood“ neboli „Robin pod kapotou“, který přináší mechanikům užitečné tipy, triky a dobré nápady pro jejich práci. Automechanik Robin, specialista na problematiku chlazení a klimatizace, se představí ve videích, která dokáží ušetřit čas a peníze.

Plovoucí silentbloky – problematické díly zavěšení

Ve vozech BMW je mimořádně problematická výměna plovoucího silentbloku umístěného v zadní nápravě. Způsobuje to jeho umístění – je totiž uchycen v těhlici pod úhlem. Společně s firmou TEDGUM vám poradíme, jak si takovou výměnu ulehčit.

SKF: Poloosy – svaly pohonu většiny vozidel

Hnací hřídele nebo chcete-li poloosy nejsou určitě dílem, který by patřil k náhradním dílům s častou frekvencí výměny. Rozhodně ale nepatří mezi díly, u nichž by se měla výměna stát triviální záležitostí. Závada na tomto dílu je i pro lajka poměrně dobře rozpoznatelná a má charakteristické projevy.

F.A.Q. – vše, co potřebujete vědět o KIT4P

Níže naleznete odpovědi na časté otázky týkající se KIT4P.

POLYURETAN – ideální řešení pro motosport, offroad a drift

Již delší dobu je používání polyuretanových dílů u zavěšení vozu stále populárnější. Má to mimo jiné souvislost s používáním tohoto materiálu v motoristickém sportu, jako je ralley, drift nebo offroad. Všeobecně se soudí, že polyuretanové díly použité u těchto aktivit jsou lepší než tradiční gumové. Je to však pravda?

Xenonové výbojky. Jak je vybírat a na co pamatovat během jejich výměny?

Xenonové výbojky jsou dost často používaným systémem automobilového osvětlení, který se neinstaluje pouze do vozů prémiových značek. Vyznačují se oproti tradiční halogenové žárovce vyšší světelnou efektivitou, a také mnohem delší životností. Jak správně vybírat xenonové výbojky, aby řádně plnily svou funkci?

Jak předejít zadření hřídele a jejímu zablokování

Přívodní trubka oleje k turbu u konkrétního modelu motoru (93021 – Audi, Seat, Škoda, VW) je umístěna velmi blízko výfukového systému. Vysoké teploty výfukových plynů proudící systémem vystavují olej uvnitř přívodního potrubí vysokému tepelnému namáhání, což vede k tvorbě pevných částic uvnitř trubky v důsledku „zkoksování“ oleje a karbonizace.

Systém nasávaní vzduchu: Poškození kompresoru cizími částicemi

Jednou z nejčastějších příčin poruchy turba jsou cizí předměty poškozující kolo kompresoru. Objekty jsou typicky nasávány přes systém sání vzduchu. Když narazí na kolo kompresoru, které se pohybuje ve vysokých otáčkách, mohou způsobit vážné poškození jeho lopatek.

Co dělat při poruše expanzního ventilu

Jednou z klíčových součástí umožňující správnou funkci klimatizačního systému je expanzní zařízení. Co dělat, pokud dojde k poškození expanzního ventilu, Vám poradíme na základě informací firmy Nissens.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy