Možná si ještě pamatujete dobu, kdy bylo nutné staré diesely žhavit 10 sekund, a to nejlépe dvakrát po sobě. Od těch chvil už uteklo mnoho vody a spousta věcí už je jinak. Například žhavicí svíčky už dávno nepomáhají pouze u startu, ale jejich využití je mnohem širší. Z čeho se moderní svíčky skládají, jak je […]
Brzdová kapalina jako médium přenášející hydraulický tlak v brzdovém systému je zodpovědná za zpomalení a zastavení vozidla. Musí mít specifické vlastnosti, jako jsou nízká stlačitelnost, stálý bod varu nebo odolnost proti oxidaci. Řidiči a automechanici by měli při výběru kapaliny pamatovat na správnou třídu DOT (Department of Transportation), která určuje její vlastnosti.
Během montáže nových rozvodů je nutné dávat pozor na správné nastavení napínáku rozvodového řemene. Jinak může dojít k nepříjemné poruše systému rozvodového řemene. Stává se to často u naftových motorů oblíbených vozidel Kia a Hyundai.
Součásti vzduchového zavěšení podléhají běžnému opotřebení a je třeba je občas vyměnit. Příčinou problémů jsou obvykle netěsné gumové měchy. Guma časem zteří a vytvoří malé praskliny, nejčastěji v místech, kde guma pracuje nejintenzivněji. Měchy z tenké gumy a nekvalitní těsnicí pásky jsou častými příčinami poškození měchů nízké kvality.
Při výměně kompresoru klimatizace je třeba mít na paměti několik důležitých věcí, které zabrání přímému selhání nového kompresoru nebo následnému poškození klimatizačního systému.
U různých modelů automobilů Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Peugeot, Saab, Suzuki a Vauxhall dochází k problémům s originálním vypouštěcím šroubem. Stává se, že šroub praskne, což může přinést spoustu nepříjemností.
Elring od určité doby nabízí těsnění a také sady těsnění pro široké spektrum automatických převodovek. Tato technologie se uplatňuje stále více – v závislosti na zemi a regionu popř. značce a modelu vozidla je mezitím velká část nově registrovaných vozidel vybavena automatickou převodovkou. Slibuje pohodlnější cestování a snadnější obsluhu vozu.
Zima je pro naše auto obtížným obdobím. I když je snadné v létě nastartovat, pokles teploty může způsobit, že vozidlo vypoví poslušnost. Avšak někdy se můžeme pokusit připravit na toto těžké období.
Únik oleje z turbodmychadla může potrápit řadu majitelů přeplňovaných motorů. Pokud je turbodmychadlo instalováno správně, nemělo by k úniku oleje dojít, avšak jsou případy, kdy je tomu právě naopak.
Jedním z problémů, ke kterým dochází u vozidel Ford Focus nebo C-MAX, je rozsvícení výstražné kontrolky ABS, přičemž se chybové kódy uloží do řídicího jednotky ABS.