Menu

Technika

Univerzální sady manžet SKF – Pokaždé bezpečná a profesionální oprava

SKF vyvinulo univerzální sadu manžet, která pokrývá všechny osobní vozy. Jsou to univerzální manžety kloubů, které se seříznou na požadovanou velikost. Jejich vnější průměr je od 57 mm do 120 mm. Tento článek popisuje montážní postup u univerzální manžety jak na straně kola, tak na straně převodovky, s použitím nářadí SKF. Návod k montáži univerzálních […]

Povrchová úprava kotoučů ATE

Brzdové kotouče značky ATE jsou již dlouhá léta vyhlášeny svoji vysokou kvalitou. Kromě pečlivých výrobních procesů k ní přispívá také precizní ochrana kotoučů při cestě k zákazníkovi, kterou zajišťuje mimo jiné i speciální matný šedý lak. Ten ale není nutné před montáží disků na vůz nijak odstraňovat. Lak naopak dokáže chránit nový díl i nadále […]

Jak předejít reklamacím systému plochého řemene u motorů VAG 1.9 TDI

Vozy s tímto motorem jsou velmi oblíbené, spolehlivé a jejich systém pro plochý řemen pohání řadu příslušenství jako je posilovač řízení nebo klimatizace. SKF často dostává reklamace týkající se napínáku plochého řemene a alternátoru, kdy dochází ke všem možným časově náročným a drahým poruchám, které jsou nepříjemné pro mechanika i majitele vozu. Když se na […]

SKF: Zabraňte “potkání” motoru

Tento bulletin popisuje velmi drahé chyby, které se mohou projevit u montáže nového systému rozvodů u motoru Renault 1.2 16V. Sada rozvodů SKF VKMC 06002 obsahuje i vodní pumpu – protože je vodní pumpa součástí systému rozvodů, je důležité vyměnit kompletní systém, abyste předešli poruchám. Na tomto motoru 1.2 16V musíte při výměně součástí systému […]

Odpružení vozu, tak jak jste ho ještě neviděli

Máte problémy s prodeji tlumičů, horního uložení a případně pružin? Možná vám pomůže video KYB s kamerou umístěnou přímo s pohledem na jednotku tlumič/pružina nebo spoustu dalších fotografií a informací z praxe, detailně popsaných v tomto článku, který připravila firma Elit CZ. Můžete tak svým zákazníkům názorně ukázat přesnou funkci těchto dílů, jak těžkou práci […]

Zatopené vozidlo a závěs kola

Všichni jsme nedávno pozorovali, jaké škody napáchaly povodně na majetku a zdraví postižených spoluobčanů. Povodně si bohužel vzaly i životy několika lidí. Voda v určitých oblastech přišla tak rychle, že si lidé stačili vzít jen to nejnutnější a v rychlosti museli opustit bez dalšího svá obydlí. Díky tomu skončilo hodně vozidel zcela pod vodou, popřípadě […]

SKF: Snižte počet reklamací správnou montáží kolových jednotek

Mnoho výrobců aut používá ložiska typu HBU1 a když je potřeba ložisko vyměnit, tak se mechanici někdy dopustí zásadní chyby. Při montáži nového ložiska do kolové jednotky je tlak často aplikován nesprávně a poškodí se buď těsnění, nebo valivé elementy uvnitř ložiska – nejčastější reklamovanou vadou, která takto vzniká, je “hlučnost”. S pomocí správných montážních […]

SKF: Důležité nastavení jednoduché sady rozvodů

Tento bulletin ukazuje několik tipů a rad, díky kterým se vyhnete drahým chybám při montáži rozvodové sady u níže uvedených vozů Ford. VKMA 04108 je v porovnání s ostatními sadami na trhu celkem jednoduchá sada rozvodů. Skládá se z rozvodového řemene (91X20 HSN), jednoho napínáku (VKM 14108) a montážního návodu, který je konkrétně jen pro […]

SKF VKPC 84416

SKF VKPC 84416 – změny v OE designu. OE #: 1456066 / 7G9Q 8501 AA Pro vozidla z let 1998 – 2004 změnil Ford několikrát stavbu vodní pumpy. Hlavní rozdíl oproti první verzi je v hloubce tří upevňovacích děr. Během výměny originální pumpy (OE číslo 1104115) vyměňte i šrouby, abyste předešli nesprávné montáži. Vodní pumpa […]

SKF VKPC 81420

Výměna vodní pumpy – doporučení k montáži. OE #: 070 121 011 D Abyste předešli možnému poškození motoru kvůli smíchání různých kapalin, musíte při montáži čerpadla VKPC 81420 postupovat přesně podle návodu. Následující informace jsou podloženy obrázky z práce na VW Transporter V. Ujistěte se, že je chladící systém řádně propláchnutý.   Při opravách součástí […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy