Podíl automobilů s klimatizací prodaných v AAA AUTO tvoří v současnosti téměř 78%. Vysoké teploty panující v uplynulých týdnech měly za následek, že se letošní červenec v AAA AUTO stal rekordním měsícem, co se týče prodaných vozů s klimatizací. Klimatizovaný automobil si zde koupilo přibližně 86% zákazníků.
Zatímco v roce 2008 se klimatizace řadila k nadstandardní výbavě automobilů a disponovalo jí pouze každé druhé ojeté auto, v současnosti ji nemá jen každý sedmý prodaný vůz. Od roku 2011 AAA AUTO prodalo více jak 132 tisíc vozů s klimatizací. Za čtyři roky se zvýšil podíl automobilů s tímto prvkem ve výbavě o celých 17% na rekordních 85,35%.
Zatímco vůz s automatickou klimatizací si z AAA AUTO v červenci odvezlo 41,17% zákazníků, vozů s manuální klimatizací bylo prodáno ještě o něco více, a to 44,18%. Prodeje klimatizovaných vozů v AAA AUTO tak v červenci předstihly současný stav automobilů s klimatizací v provozu, kdy se nyní na českých silnicích dle některých statistik pohybuje přibližně 40% aut s manuální a 35% s digitální klimatizací.
„Klimatizace jako součást výbavy v dnešní době má jen minimální dopad na výši ceny. Ten se například u dvou srovnatelných ojetých vozů pohybuje v řádech maximálně jednotek tisíc korun,“ vysvětluje Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Klimatizace v dnešní době představuje standardní součást vozu a kupující má díky tomu za téměř stejnou cenu další stupeň výbavy navíc.“
Dalším trendem v moderní komfortní výbavě ojetých aut jsou rostoucí prodeje vozů s dvou a čtyř-zónovou klimatizací. Stále častěji se v nabídce ojetých vozů objevují auta s větranými sedačkami. Například nové BMW řady 7 může být vybaveno větranými sedačkami na místě řidiče i všech spolujezdců.
Komentáře