Zahraniční značky aut v Česku zatím nezdomácněly

, 14. srpna 2015, 17:12

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby. Značky s výrobou v Česku, jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku. Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů znyčky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5% z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1%). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5%.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën. Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6% prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7%. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2%. V letošním roce je to již pouhých 6,5%. Celorepublikový průměr je přitom 6,4%. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9% vs. 1,8%). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Související články

AAA AUTO upozorňuje na nový typ mezinárodního podvodu s ojetými automobily
AAA AUTO upozorňuje na nový typ mezinárodního podvodu s ojetými automobily

Podvodníci s ojetými vozy vymysleli novou fintu, jak vydělat na fiktivní koupi auta. Od prodejce v České republice odeberou ojetý vůz na fakturu s delší splatností. Následně ho použijí jako zástavu pro půjčku na jeho koupi, kterou si vezmou od věřitele na Slovensku. Zástavy zapisují na Slovensku notáři, aniž by měli povinnost ověřovat, jestli dlužníkovi […]

V červenci 2015 se v AAA AUTO prodalo nejvíce vozů s klimatizací v celé historii
V červenci 2015 se v AAA AUTO prodalo nejvíce vozů s klimatizací v celé historii

Podíl automobilů s klimatizací prodaných v AAA AUTO tvoří v současnosti téměř 78%. Vysoké teploty panující v uplynulých týdnech měly za následek, že se letošní červenec v AAA AUTO stal rekordním měsícem, co se týče prodaných vozů s klimatizací. Klimatizovaný automobil si zde koupilo přibližně 86% zákazníků. Zatímco v roce 2008 se klimatizace řadila k nadstandardní […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!