AAA AUTO: I přes mírné zimy zákazníci autobazarů stále častěji volí nadstandardní zimní výbavu

11. ledna 2016, 13:27

Navzdory teplým zimám posledních let zájemci o nákup vozu z autobazaru stále častěji požadují, aby byl vůz vybaven i pro skutečně mrazivé počasí. Podle statistik společnosti AAA AUTO se tak na seznamu výbavy významné části prodávaných ojetých automobilů objevují vyhřívaný volant, vyhřívané sedačky, vyhřívané přední okno nebo dokonce nezávislé přídavné topení, tedy položky, které byly až donedávna vyhrazeny v zásadě jen pro luxusní vozy. V roce 2015 si v AAA AUTO koupilo více než 20% zákazníků auto s alespoň vyhřívanými sedačkami.

Zvyšující se nároky zákazníků v tomto směru se odrážejí i na prodejních číslech. „Loni jsme prodali meziročně o 11,2% procenta více vozidel s vyhřívanými sedačkami a o 26,25% více vozů s vyhřívaným předním sklem,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. „V případě nezávislého topení, které úplně mění zvyklosti řidiče v zimě tím, že jej zbavuje nutnosti odstraňovat námrazu, eliminuje studené starty a neuvěřitelně zvyšuje tepelný komfort jeho i ostatních cestujících, evidujeme nárůst o 16,67%. Obecně se tak navzdory mírným tuzemským zimám přibližujeme spíše Skandinávii než střední Evropě.“

Ruku v ruce se snahou řidičů, aby byli dobře připraveni na eventuální krutou zimu, jde i jejich stále markantnější příklon k modelům SUV a off-road a obecně k modelům s pohonem všech kol. Podle statistik AAA AUTO se loni ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř dvojnásovný počet vozů s pohonem všech kol, které jako hlavní výhodu nabízejí právě lepší trakci za zhoršených zimních povětrnostních podmínek. „I když zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4 x 4 byl hlavním trendem loňského roku i v letních měsících, zima a hrozící zhoršené adhezní podmínky přece jen poptávku po nich ještě dále stimulují. Zejména v posledních dnech, kdy jsou vozovky pokryty sněhem či ledovkou se ukazuje, že volba pohonu všech kol má své oprávnění i v našich podmínkách,“ doplnila Karolína Topolová.

Prodejní údaje AAA AUTO potvrzují, že při rozhodování o koupi ojetého vozu přihlížejí zájemci vedle jeho značky, typu, nájezdu kilometrů, ceny a stáří jednoznačně stále pozorněji také k úrovni jeho výbavy. „I čeští řidiči již dokáží ocenit prvotřídní vybavení, které jim zaručí bezpečnější a pohodlnější jízdu za jakýchkoliv podmínek. A protože zimní pneumatiky jsou pro ně dnes již naprosto samozřejmé, soustřeďují se v souvislosti se zimním obdobím na další dostupnou výbavu,“ konstatuje generální ředitelka AAA AUTO. „Chápání kvalitní dodatečné výbavy se přitom v čase postupně vyvíjí, takže některé prvky jsou již téměř zcela běžné. Například počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky němuž nemusí řidič myslet na povinnost svítit, loni zaznamenal nárůst o 108,6%. Podobně běžné zřejmě časem budou i dnes zatím nadstandardní prvky zimní výbavy,“ uzavřela Karolína Topolová.

Související články

AAA AUTO: Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů
AAA AUTO: Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů

Stále se rozvíjející společnost Inter Cars Česká republika s.r.o. má s koncem roku 2015 napilno. 15. prosince otevřela novou pobočku v Litoměřicích a 5. ledna 2016 slavnostně otevře pobočku v Kolíně. Litoměřická pobočka se stala 23. prodejním místem společnosti a zákazníci mohou její služby ocenit na skladové ploše o rozměrech 450 metrů čtverečních. Kromě služeb […]

AAA AUTO zahájilo provoz pobočky v Katovicích, v Polsku v roce 2016 otevře další tři autocentra
AAA AUTO zahájilo provoz pobočky v Katovicích, v Polsku v roce 2016 otevře další tři autocentra

AAA AUTO dnes otevřelo v Katovicích svou druhou polskou pobočku. Zprovoznění nového autocentra je součástí strategie mezinárodní expanze, kterou společnost začala realizovat po loňské změně majoritního vlastníka. Tím se stal britsko-polský fond soukromého kapitálu Abris Capital Partners. Nové autocentrum AAA AUTO v Katovicích bude v první fázi zaměřeno zejména na výkup, plnohodnotný provoz zahájí během […]

AAA AUTO pokračuje v mezinárodní expanzi, otevírá již druhou pobočku v polské Varšavě
AAA AUTO pokračuje v mezinárodní expanzi, otevírá již druhou pobočku v polské Varšavě

AAA AUTO dnes otevřelo svou druhou pobočku ve Varšavě, aktuálně třetí v Polsku. Nové autocentrum, které bude sloužit k výkupu ojetých automobilů, sídlí v severní části Varšavy na adrese Modlińska 176. V první fázi svého provozu bude nová pobočka ve Varšavě vykupovat přibližně 20 vozů týdně. Ty budou následně rozváženy do autocenter v Piasecznu na jižním […]

U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback s výkonem do 69 kW
U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback s výkonem do 69 kW

Nejprodávanější ojetinou pro rok 2015 se stal hatchback poháněný benzínovým agregátem o výkonu do 69 kW. Dominovala auta s průměrným stářím kolem 6 let a manuální převodovkou. Nejoblíbenější barvou je stříbrná. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index. Prostorné kombíky byly po několik let nejoblíbenějším ojetým vozem v ČR. Loni je […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!