AAA AUTO: Trh ojetin v lednu zaznamenal výrazné oživení

8. února 2016, 12:43

Zatímco v prosinci 2015 měli možnost zákazníci ojetých vozů vybírat ze 100 tisíc automobilů, v lednu letošního roku to bylo již ze 105 tisíc. Průměrná cena ojetého vozu oproti celému loňskému roku klesla o necelých 6 tisíc na 174.609 Kč. Průměrný nájezd činil 155.342 km. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.

Počet ojetých automobilů se v posledních měsících znatelně zvyšuje. Zatímco v listopadu jich na trhu ojetin bylo k dispozici 94 tisíc a v prosinci 100 tisíc, leden letošního roku umožnil zákazníkům vybírat z celkem 105 tisíc vozů. Z tohoto množství činily samotné nové nabídky 31 tisíc. „Tento trvalý nárůst si vysvětlujeme oživením trhu ojetých vozů, které navazuje na loňské zvýšení prodejů nových aut,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová.

Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město. V Praze bylo evidováno 28 362 nabídek. Nejnižší počet ojetých vozů byl k dispozici v Karlovarském kraji, a to 2 102 automobilů. Obě naměřené hodnoty potvrzují celkový trend roku 2015.

Stejně, jako se zvyšuje počet nabízených vozů v rámci celé České republiky, roste i jejich průměrné stáří. Zatím co v listopadu 2015 byl průměrný věk nabízeného ojetého automobilu 8,9 roku, poslední měsíc loňského roku činil průměr 9,5 let a leden 2016 dokonce 9,9 let. „Za zvyšování stáří nabízených ojetých vozů vidíme zejména pokračující dovoz nekvalitních a přestárlých ojetin ze zahraničí,“ dodává Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky ojetých vozů v uplynulém měsíci patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Na prvních 5 místech u jednotlivých modelů nedošlo ke změně. Mírně si polepšil Ford Mondeo na úkor stále oblíbenějšího modelu Škoda Superb. Stejná „výměna“ příček proběhla i u modelů BMW 3 a Renault Megane. Tentokrát lépe pro německou značku.


Deseti ojetým vozům, které se v lednu 2016 nejčastěji
objevovaly v nabídkách, jasně dominovaly vozy Škoda

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

Související články

AAA AUTO: Správně seřízené osvětlení vozu je v zimě ještě potřebnější než v létě
AAA AUTO: Správně seřízené osvětlení vozu je v zimě ještě potřebnější než v létě

Zimní cestování je spojeno s horší viditelností zaviněnou klimatickými podmínkami, ale i s menším počtem hodin denního světla. Řidiče by to mělo zcela jistě motivovat přinejmenším ke kontrole funkčnosti a správného seřízení osvětlení jejich vozidla. Vždyť za zhruba čtvrtinou všech dopravních nehod stojí podle evropských údajů jako hlavní příčina špatná viditelnost. Správné osvětlení automobilu významně […]

AAA AUTO nabízí 55 pracovních míst, v průběhu roku vytvoří nejméně 100 dalších
AAA AUTO nabízí 55 pracovních míst, v průběhu roku vytvoří nejméně 100 dalších

Společnost AAA AUTO v posledních letech výrazně expanduje nejen v rámci tuzemského trhu, ale hlavně do dalších zemí střední Evropy. V současnosti působí na 4 trzích a aktuálně nabízí jen v České republice 55 pracovních míst. V průběhu roku společnost vytvoří ještě nejméně 100 dalších pracovních pozic. Největší nábor zaměstnanců proběhne z důvodu expanze v […]

AAA AUTO: Nový trend v autobazarech: lidé nejdřív řeší výši splátky, teprve potom k ní vybírají auto
AAA AUTO: Nový trend v autobazarech: lidé nejdřív řeší výši splátky, teprve potom k ní vybírají auto

Dostupnost úvěrů na nákup vozu mění nákupní chování zákazníků autobazarů. Už nevybírají jako první, jaký vůz si pořídit, ale nejdříve zjišťují, jak velký úvěr a jak vysoké splátky jim autobazar dokáže od úvěrové společnosti zajistit. Teprve potom vybírají vůz, který podmínky financování splní. V roce 2015 stoupla průměrná financovaná částka vozu na 135.600 korun. „Zhruba […]

Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník
Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník

Zákazníci AAA AUTO z řad živnostníků a malých firem jsou ochotni do nákupu ojetého vozu investovat v průměru až o 70.000 Kč více, než běžný zákazník autobazaru. Pořízení vozu totiž chápou zároveň jako investici do svého podnikání. Vyplynulo to z nového průzkumu, který společnost AAA AUTO vypracovala pro svou prodejní strategii na rok 2016. Při […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 19. března 2016, 19:55 0 0

hah vám delam kšefty ne asi že sem kupoval octávkua teď prý výrazné oživení:ddd. No ale teď vážně, s takovým financováním bych byl debil kdybych to nevzal.

Odpověď