Zatímco v prosinci 2015 měli možnost zákazníci ojetých vozů vybírat ze 100 tisíc automobilů, v lednu letošního roku to bylo již ze 105 tisíc. Průměrná cena ojetého vozu oproti celému loňskému roku klesla o necelých 6 tisíc na 174.609 Kč. Průměrný nájezd činil 155.342 km. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.
Počet ojetých automobilů se v posledních měsících znatelně zvyšuje. Zatímco v listopadu jich na trhu ojetin bylo k dispozici 94 tisíc a v prosinci 100 tisíc, leden letošního roku umožnil zákazníkům vybírat z celkem 105 tisíc vozů. Z tohoto množství činily samotné nové nabídky 31 tisíc. „Tento trvalý nárůst si vysvětlujeme oživením trhu ojetých vozů, které navazuje na loňské zvýšení prodejů nových aut,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová.
Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město. V Praze bylo evidováno 28 362 nabídek. Nejnižší počet ojetých vozů byl k dispozici v Karlovarském kraji, a to 2 102 automobilů. Obě naměřené hodnoty potvrzují celkový trend roku 2015.
Stejně, jako se zvyšuje počet nabízených vozů v rámci celé České republiky, roste i jejich průměrné stáří. Zatím co v listopadu 2015 byl průměrný věk nabízeného ojetého automobilu 8,9 roku, poslední měsíc loňského roku činil průměr 9,5 let a leden 2016 dokonce 9,9 let. „Za zvyšování stáří nabízených ojetých vozů vidíme zejména pokračující dovoz nekvalitních a přestárlých ojetin ze zahraničí,“ dodává Topolová.
Mezi nejvíce inzerované značky ojetých vozů v uplynulém měsíci patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Na prvních 5 místech u jednotlivých modelů nedošlo ke změně. Mírně si polepšil Ford Mondeo na úkor stále oblíbenějšího modelu Škoda Superb. Stejná „výměna“ příček proběhla i u modelů BMW 3 a Renault Megane. Tentokrát lépe pro německou značku.
Deseti ojetým vozům, které se v lednu 2016 nejčastěji
objevovaly v nabídkách, jasně dominovaly vozy Škoda
Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.
Anonym, 19. března 2016, 19:55 0 0
hah vám delam kšefty ne asi že sem kupoval octávkua teď prý výrazné oživení:ddd. No ale teď vážně, s takovým financováním bych byl debil kdybych to nevzal.
Odpověď