Novinky firmy SKF – květen 2015

, 27. května 2015, 15:14

Vážení čtenáři portálu MotoFocus, SKF Vás v pravidelné měsíční komunikaci informuje o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilních náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní technické informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost.

V tomto vydání se zaměříme na některé nejčastější poruchy na napínacích a vodících kladkách rozvodového a plochého řemene.

Napínací kladka rozvodového řemene – poškozená zadní deska kladky, pohyblivý ukazatel narážel na doraz

Nejčastěji jde o důsledek nesprávného postupu při montáži. Obvykle mechanik kladku při seřizování přepne, řemen je příliš napnutý a kladka neustále pracuje v přetížení a naráží na horní doraz. V případě, kdy je otlak na spodním dorazu, je řemen naopak příliš volný. Pokud je na dorazu viditelný jeden výrazný zásek, mohlo k tomu dojít zablokováním jiného komponentu v systému.

Zadní deska kladky je ohnutá

Toto poškození vychází z předchozího případu. Jde již o extrémním poškození, které ale není výjimečné. Dalšími příčinami tohoto typu poškození jsou: montáž nebyla provedena na motoru v pokojové teplotě; aretační zobáček na zadní desce kladky nebyl správně usazen na své místo v bloku motoru.


Šroub nebo svorník kladky se zlomil

Příčinou tohoto poškození je obvykle příliš přetížený systém, nebo došlo k zablokování některé z dalších součástí systému (např. vačky). Dalším důvodem může být poškozený závit v bloku motoru, který je nejčastěji důsledkem špatného utahovacího momentu (buď na svorníku nebo na samotné kladce). Toto poškození obvykle vede k celkovému zničení celého systému a poškození motoru.

Napínací kladka plochého řemene vydřela rameno napínáku

Jedná se buď o poškození způsobené nesouosostí řemene, nebo bylo uchycení hydraulického napínáku k bloku motoru namontováno obráceně. Je nutné dbát na správnou pozici o-kroužku na druhém upevňovacím šroubu.

Při posuzování a diagnostic poruch na motorových systémech nikdy neuvažujte o jediné součásti jako příčině poruchy. Vždy se jedná o složitý propojený systém, a tak musíte prověřit i všechny související díly pro jejich monžné poškození. Obecně ale platí, že nejčastější příčinou poruchy motorových systémů je nesouosost kladek nebo špatně napnutý řemen.

Související články

Novinky firmy SKF – duben 2015
Novinky firmy SKF – duben 2015

Vážení čtenáři portálu MotoFocus, SKF Vás v pravidelné měsíční komunikaci informuje o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilních náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní technické informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. Vodní pumpa VKPC 91416 Tato vodní pumpa je používaná u vozů Toyota Carina a Corolla s […]

Novinky firmy SKF – březen 2015
Novinky firmy SKF – březen 2015

Vážení čtenáři portálu MotoFocus, SKF Vás v pravidelné měsíční komunikaci informuje o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilních náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní technické informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. Ložisko poháněných náprav u nákladních vozů Iveco, Man, Nissan, Volvo Ložisko VKBA 5418 je nahrazené novým […]

Novinky firmy SKF – únor 2015
Novinky firmy SKF – únor 2015

Vážení čtenáři portálu MotoFocus, SKF Vás v pravidelné měsíční komunikaci informuje o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilních náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní technické informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. Rozšíření nabídky dílů SKF pro korejské vozy Mezi SKF a korejským výrobcem Kia Motors došlo v […]

Novinky firmy SKF – červen 2015
Novinky firmy SKF – červen 2015

Prostřednictvím tohoto mailingu Vás bude SKF v pravidelné měsíční komunikaci informovat o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilových náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. I když jsou uvedené vozy zatím novinkami, během několika let se jistě stanou zajimavým artiklem i pro […]

Novinky firmy SKF – červenec 2015
Novinky firmy SKF – červenec 2015

Prostřednictvím tohoto mailingu Vás bude SKF v pravidelné měsíční komunikaci informovat o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilových náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. Nyní Vám přinášime některé zajímavé informace o našich produktech. Kolová ložiska VKBA 3644 a VKBA 6558 Tyto […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!