TRW jako první uvede na trh elektrickou parkovací brzdu určenou pro užitková auta, která budou vyráběná od roku 2017 v Severní Americe, s využitím vlastní technologie elektrické parkovací brzdy (EPB) se sníženou hmotností a s různými funkcemi v segmentu menších užitkových aut.
,,Rozšíření využitelnosti naší elektrické parkovací brzdy pro segment dodávkových vozidel a vozů SUV má velký význam z několika důvodů. V případě dodávek a SUV vozů, může použití EPB přinést snížení váhy až o 10 kg oproti tradičnímu systému ruční brzdy v brzdovém bubnu, což ve výsledku znamená snížení spotřeby paliva a redukci emisí CO2”, řekl Ed Carpenter, víceprezident a generální ředitel celosvětového oddělení brzd TRW.
„Navíc změna mechanického systému na elektrický umožní využití mnoha nových funkcí, které mohou spolupracovat s jinými systémy v autě, čímž se zvýší atraktivita vozu pro uživatele. EPB může například spolupracovat s elektronickou kontrolou stability, kdy zvýší bezpečnost při krizovém brzdění zabráněním zablokování kol. Může také zvětšit komfort jízdy v kolonách, kdy ve správný moment udrží auto v klidu a umožní rozjetí, pokud je to bezpečné”, řekl Carpenter.
Mezi další výhody patří zvýšení prostoru uvnitř kabiny, díky odstranění pák a pedálů používaných pro mechanickou parkovací brzdu. Ubydou také brzdová lanka, protože aktivaci parkovací brzdy zajistí jednoduché tlačítko nebo vypínač a kabelový svazek. Zjednodušuje to montáž vozidel a umožňuje flexibilnější uspořádání interiéru a snížení hmotnosti vozidla.
TRW je průkopníkem v technologii elektrické parkovací brzdy. Tímto systémem je vybaveno více než 50 miliónů aut na celém světě. Speciálně navržený systém EPB pro mohutná auta se vyznačuje většími silami působícími v brzdovém třmenu – od 18,5kN u větších osobních aut, užitkových a středních SUV vozidel až po 25 kN u opravdu velkých automobilů.
Komentáře