Valeo představilo nový snímač LiDAR pro asistenční systémy automobilů

, 7. července 2016, 10:58

Společnost Valeo představila ve světové premiéře na specializované výstavě Automotive Engineering Exposition 2016 v japonském Tokiu nejnovější LiDAR senzor, který slouží k bezpečné detekci nejrůznějších objektů pohybujících se v provozu.

Snímač LiDAR je obecně nejpřesnější způsob detekce objektů kolem vozu. Existuje několik typů těchto snímačů, pro veřejnost asi nejznámější je rotační typ od společnosti Velodyne, který na svých autech používá například autonomní vozidlo od Google. Vidět jste ho mohli ale i v České republice, a to na testovacím Audi A7 Sportback patřící společnost Valeo. Ta ho používá k referenčním měřením a validacím výstupu z prototypů vyvíjených výrobků. Již příští rok začne Valeo sériově vyrábět zmenšenou variantu tohoto špičkového rotačního senzoru LiDAR pod obchodním označením Scala, která bude zabudovaná v předním nárazníku. Odborná veřejnost se s tímto typem senzoru mohla poprvé seznámit vloni na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

V Tokiu představený LiDAR, který bude také umístěný v předním nárazníku automobilu, nemá žádné mechanické pohyblivé části a bude patřit k cenově nejdostupnějším sensorům LiDAR na trhu. Díky svému chráněnému přijímači ASIC se 16 samostatnými vyhledávacími segmenty dokáže detekovat chodce, jízdní kola, motocykly i automobily, pohybující se byť i jen částečně ve stejném jízdním pruhu. Optimalizovaný optický systém dokáže rozpoznat objekty až do vzdálenosti 100 metrů, což je v tomto segmentu rovněž ojedinělá vlastnost.

Vzhledem k tomu, že oblast zorného pole snímače je snadno adaptovatelná, může tento nový senzor aktivovat také další funkce týkající se například autonomního nouzového brzdění (AEB – Autonomous Emergency Braking) nebo asistenčního systému pro odbočování doprava (Right Turn Assist) u nákladních a užitkových vozidel. Může ale také přispívat k automatizovaným řídícím funkcím, jako jsou asistent pro jízdu v dopravní koloně (Traffic Jam Assist) nebo asistent automatizovaného parkování (Automated Parking).

Velkou výhodou nového LiDAR senzoru je schopnost spolehlivě pracovat v nejrůznějších podmínkách – v noci, za snížené viditelnosti či při nepříznivých povětrnostních podmínkách, jako je déšť nebo mlha.

Nový snímač LiDAR Valeo vyvinulo společně s firmou LeddarTech, specialistou na pokročilou detekci objektů a následných řešení. Na vývoji nového senzoru se podílí i pražské R&D centrum, k sériové výrobě bude připraven v roce 2018.

Související články

Dvojhmota v háji? Je levnější a lepší řešení
Dvojhmota v háji? Je levnější a lepší řešení

Dvouhmotový setrvačník poskytuje větší komfort jízdy díky menším otřesům pohonu a nižší spotřebě paliva a při včasné instalaci může navíc ušetřit drahé opravy. Naklápěcí ložiska, které dvouhmotový setrvačník obsahuje, se mohou bohužel často poškodit a pak nejenže neplní svou funkci, ale každé sešlápnutí a puštění pedálu plynu vydává nepříjemný zvuk. Navíc špatná "dvouhmota" může způsobit […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!