Společnost Nokian Tyres zavedla revoluční koncept zimních pneumatik, které umožňují řidiči na stisknutí tlačítka vysunout hroty a zlepšit tak přilnavost pneumatiky. Když nejsou hroty nadále zapotřebí, zasunou se zpět do pneumatiky. Tato technologie představená finským výrobcem pneumatik u příležitosti jeho 80. výročí ukazuje, na co se můžeme v budoucnu těšit.
Podstatou kombinované pneumatiky bez hrotů a s hroty je, že řidič může přepínat kdykoli dojde ke změnám podmínek. Hroty se nepoužívají na suchých silnicích a za stabilních podmínek v zimě, ale mohou být vysunuty v případě náledí.
Koncept této pneumatiky využívá vzorek a konstrukční řešení nově zavedené zimní pneumatiky s hroty Nokian Hakkapeliitta 8 SUV. Hroty na všech čtyřech pneumatikách se vysunují současně. Tělo hrotů zůstává na místě, pohybující se částí je tvrdý kovový trn uprostřed hrotu.
Tento nový koncept pneumatiky je úžasným technologickým počinem. Jednoho dne se tento koncept hrotů může stát běžnou realitou. „Jako průkopníci ve světě zimních pneumatik chceme ukázat, že je možné kombinovat zimní pneumatiku s hroty a bez hrotů“, říká Matti Morri, technický ředitel služeb zákazníkům firmy Nokian Tyres.
První zimní pneumatiky na světě určené pro podmínky severské zimy byly vyrobeny v roce 1934. O dva roky později přišli technici z továrny na pneumatiky s vylepšeným řešením pro řidiče osobních automobilů zápolících s kluzkými zimními cestami, s pneumatikami nazvanými Snow-Hakkapeliitta. V současnosti je Nokian Hakkapeliitta nejznámější značkou zimních pneumatik na světě.
Komentáře