V současnosti se ve stále více vozech setkáváme s automatickými převodovkami. Tyto převodovky obsahují poměrně složité a přesné mechanismy, které vyžadují ke své bezchybné práci striktní dodržování výrobcem předepsaných servisních intervalů, což je především pravidelná výměna ATF olejů (Automatic transmission fluid). Pro profesionální servis převodovek vám nově Auto Kelly nabízí automatickou a manuální plničku oleje automatických převodovek i s příslušenstvím.
Automatická plnička oleje automatických převodovek ATF 2 PROFI – Objednací kód: GV ATF003
– Plně automatický režim řízení výměny oleje mikroprocesorem
– Funkce proplachu převodovky
– Umožňuje výměnu oleje v systému posilovače řízení
Profesionální plnička oleje automatických převodovek, kde na celý proces výměny oleje dohlíží mikroprocesor. Plničku lze ale provozovat i v plně manuálním režimu. Tato plnička je nenahraditelným pomocníkem při údržbě každé moderní automatické/DSG převodovky, jelikož vestavěné tlakové čerpadlo dokáže odsát a zpětně napustit veškerý olej v převodovce.
Navíc před samotnou výměnou oleje dochází k důkladnému proplachu převodovky detergentem, který rozpustí i ty nejodolnější usazeniny a kaly, které následně i se starým olejem odtečou ven z převodovky. Díky této proceduře dochází k prodloužení životnosti celé převodovky + zlepšení funkce převodovky, kdy například díky přicpaným přepouštěcím kanálkům uvnitř mechatroniky v převodovce neprobíhá řazení plynule a hladce.
Akční cena: 84 900,-
Manuální plnička oleje automatických převodovek ATF 3000 PLUS – Objednací kód: GV ATF002
– Jednoduché ovládání
Plnička se ovládá pomocí jednoduchého systému páček ventilů – odpadá tak jakékoliv nastavování SW.
Tato plnička je skvělým pomocníkem při údržbě každé moderní automatické/DSG převodovky, jelikož vestavěné tlakové čerpadlo dokáže odsát a zpětně napustit veškerý olej v převodovce.
Akční cena: 38 900,-
Pravidelná výměna ATF oleje
Servisní intervaly automatických převodovek jsou v porovnání s konvenčními manuálními převodovkami výrazně kratší. Jejich zanedbání se zpočátku projevuje zhoršením vlastností převodovky (cukání při řazení, pomalejší řazení, cukání při jízdě apod.). Pokud se tyto indicie ignorují, dochází v průběhu relativně krátké doby k silnému opotřebení převodovky a její závažné poruše. Této nemilé situaci lze jednoduše předcházet pravidelnou výměnou ATF oleje.
Olejový systém automatických převodovek je výrazně komplikovanější
Na rozdíl od manuálních převodovek, kde má olej funkci pouze mazací (dochází k mazání ozubených kol rozstřikem oleje z olejové vany), olej v automatických převodovkách plní navíc i funkci ovládací (řazení probíhá pomocí přepouštění tlakového oleje). Z toho logicky vyplývá, že olejový systém automatických převodovek je výrazně komplikovanější a obsahuje více součástí (olejový chladič, olejové čerpadlo, olejový filtr, mechatronický ventilový blok, tlakové olejové vedení). Pro dokonalou výměnu oleje nestačí pouze olej vypustit jedním šroubem jako u manuálních převodovek – olej se musí vyměnit kompletně v celém systému.
Odstranění nečistot a starého oleje s plničkou ATF olejů
Pokud chceme výměnu provádět na profesionální úrovni, potřebujeme k tomu plničku ATF olejů. Tu jednoduše zapojíme do olejového okruhu automatické převodovky pomocí patřičných redukcí pro daný typ vozu. Tímto přístrojem jsme navíc schopni provádět i chemické čištění systému. Tím je myšleno vstříknutí chemického detergentu (látka, která dokáže rozpouštět usazené kaly a nečistoty) do starého oleje a následný několikaminutový proplach systému. Tím docílíme odstranění takřka všech usazených kalů a zbytků degradovaného oleje, který by mohl kontaminovat nový olej. Po proplachu dále přistoupíme k odsátí starého oleje, výměně olejového filtru a plnění oleje nového. Na kontrolních trubicích přístroje přitom názorně vidíme porovnání barvy nového a vypouštěného oleje (který je mnohdy v očividně velmi špatném stavu).
Doživotní náplň převodovky je pouhý MÝTUS!
Výměnou olejové náplně převodovky v pravidelných intervalech výrazně prodloužíme její životnost a zároveň zaručíme její správnou funkci, tedy zachováme požadovaný komfort při řazení a jízdě.
Komentáře