Autorizované servisy automobilek se snaží stále více o to, aby přilákali zákazníky na servis a opravy aut po záruce. Vnímají nezávislé autoservisy tuto konkurenci a reagují na ni?
Autorizované servisy mají u nás víceméně monopol na servisování vozidel, které jsou ještě v záruce garantované výrobcem. Nicméně v této době, kdy vzhledem ke kupní síle obyvatelstva se neprodávají nová auta tak, jak bychom si přáli, nemůžeme se divit, že dealeři si chtějí rozšířit okruh svých zákazníků. Nejraději by převzali část trhu s opravami aut po záruce, tedy těch, které dnes provádějí ve většině případů nezávislé servisy.
Čím hrozí autorizovaní?
V boji o zákazníka autorizované servisy neustále zdůrazňují vysokou kvalitu svých služeb, dostupnost OE dílů s logem výrobce a všeobecnou prestiž a komfort, který souvisí s opravou auta právě u nich. Není tajemstvím, že originální servisy jsou marketinkově dobré a silné a v tomto hledisku převyšují nezávislé servisy. Často také lákají zákazníky na vysoký standard služeb a pěkný vzhled servisu. Nezávislé servisy zapomínají na aspekt, že zákazníci mnohdy dají na první dojem a na vzhled servisu moc nedbají. V přeneseném významu i tady platí, že „šaty dělají člověka“.
Mimo to, jak se autorizované servisy prezentují a vypadají, nabízejí zákazníkům čím dál více konkrétních nabídek. Stále častější jsou výhodné cenové akce, které jsou mohutně prezentovány v médiích. Kdo z nás nikdy neslyšel v rádiu, že u autorizovaného dealera nějaké značky právě začíná velká akce na jarní, popř. zimní prohlídku za pár korun nebo o akci na výměnu oleje nebo brzdových destiček za atraktivní cenu.
Servisy autorizované producenty aut chtějí cenově konkurovat nezávislým servisům a k tomu používají mnoho triků. Jedním z nich je nabídka dílů tzv. economy line, které jsou levnější náhradou originálních dílů. Stává se, že cena práce se odvíjí od stáří auta. U starších aut je nižší hodinová sazba než u novějších. Je to jednuduchý a účinný nástroj k získání zákazníků, kteří by jinak nikdy služeb autorizovaných servisů nevyužili.
Nezávislí by neměli přehlížet autorizované
Jak je vidět, ofenzíva autorizovaného segmentu na trh pozáručních oprav aut je v plném proudu. Existuje tedy reálná hrozba, že autorizované servisy ukrojí z koláče nezávislým servisům? Určitě bude velmi záležet na tom, jak nezávislé servisy zareagují na konkurenci ze strany autorizovaných servisů. Nejhorším řešením by bylo ignorování konkurence, která jak se ukazuje, nedá nezávislým nic zadarmo. Využije při tom určitě všech možností, ať již čestných nebo nečestných, jak jsme před 2 lety byli svědky při „nezávislé“ televizní reportáži o opravě aut českého výrobce.
Anonym, 6. května 2015, 0:16 0 0
No nevim,delam napr.rozvody na octavii 2 77kw vcetne vodni pumpy a origo dilu za 6300kc s praci a co vim Skodovka to dela za 13000kc.......
Odpověď
Anonym, 6. května 2015, 22:55 0 0
Značkové servisy nejsou problémem a dokážeme vedle sebe žít. Problém je značné množství pokoutných opravářů...
Odpověď