Provozovatel autočalounictví, stejně jako každý provozovatel služeb, je povinen vystavit spotřebiteli při objednání služby písemné doklady v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Počátkem srpna 2016, na základě podnětu spotřebitele, uskutečnili inspektoři ČOI na severu Čech kontrolu podnikatele.
Inspektorát ČOI Ústecký a Liberecký obdržel podnět spotřebitele upozorňující na nekorektní jednání podnikatele, který provozuje autočalounictví. Konkrétně se dle podnětu jednalo o to, že si u podnikatele objednal na očalounění celý interiér vozu v hodnotě 100.000 korun. Na zakázku mu nebylo vystaveno písemné potvrzení o převzetí objednávky. Objednávka proběhla v dubnu 2016, zakázka není vyhotovena a podnikatel žádným způsobem nereaguje a zapírá se.
Kontrola byla zaměřena na prověření, zda podnikatel vydává písemné potvrzení o převzetí objednávky v případech, kdy služba není poskytnuta na počkání a dále, zda toto písemné potvrzení obsahuje zákonem stanovené náležitosti, tzn. označení předmětu služby, její rozsah, jakost, cenu za provedení služby a termín jejího plnění. V době kontroly bylo zjištěno, že podnikatel nevydává písemné potvrzení o převzetí objednávky v souladu se zákonem stanovenými náležitostmi (§ 15 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb.). Dále inspektoři zjistili, že v provozovně není spotřebiteli k dispozici žádný ceník poskytovaných služeb (§ 12 zákona č. 634/1992 Sb.). Za zjištěná porušení byla podnikateli uložena pokuta formou příkazu na místě.
Anonym, 30. srpna 2016, 6:03 1 0
Jaroslav.Udělat tohle po servisech tak z deseti bude devět mimo provoz
Odpověď