Minulý týden jsme se Vás ptali, zda jste ve svém servisu již prováděli opravu nebo garanční prohlídku vozidla v záruce. Chtěli jsme prověřit, zda jsou si neznačkové servisy vědomi možnosti provádění oprav a servisních prohlídek, proč tak činí nebo nečiní, zda se jedná o soukromé nebo firemní vozidlo? Níže uvádíme výsledky ankety. Výsledky ankety byly doplněno o Slovensko, kde průzkum probíhal současně, a také o Polsko, kde byla anketa provedena před měsícem.
Překvapivě hodně, skoro 81% neznačkových servisů (na Slovensku 71%, v Polsku 54%) uvedlo, že již provedli opravu nebo garanční prohlídku v záruce. Je třeba zmínit, že v servisování vozidel v záruce stále dominují autorizované servisy. Výsledek na úrovni 81% se může zdát vysoký, ale jen počet servisů, kde byl tento druh servisování proveden. Servisování mohlo být provedeno jen sporadicky a stanoví jen zlomek všech oprav v záruce.
Přes 72% servisování v záruce se uskuteční u běžných zákazníků. Je překvapující , že je tady skupina firemních zákazníků v menšině. Stejná situace je podobná na Slovensku i v Polsku.
Pokus servis neprovádí servisování v záruce, většinou se obává, že zákazník může přijít o záruku. Situace na Slovensku je obdobná. Překvapující je, že v Polsku 37% si není vědomo, že může vozy servisovat i v záruce.
Komentáře