Loajalita ke značce v Česku nefrčí, výjimkou je Škodovka

, 21. srpna 2017, 15:38

V zahraničí, zejména pak ve Spojených státech nebo ve Velké Británii jsou věrností jedné konkrétní značce pověstní. Nedávno byl například zveřejněn případ, kdy si jistý pan Hodson z jihozápadní Anglie koupil již 14. vůz značky Mitsubishi za posledních 38 let. V Česku je to s věrností o poznání vlažnější.

Trhy východně od německých hranic jsou v mnoha ohledech specifické a výrazně se od těch západních liší. Je to dáno dlouhou dobou izolace od západního zboží, auta nevyjímaje. Před rokem 1989 bylo na trhu velmi omezené množství automobilových značek, které se zároveň omezovaly na minimum vyráběných modelů. Zákazníci tak byli rádi, že se v rámci svých finančních možností vůbec k nějakému autu dostali. Vybírat si mohlo jen pár vyvolených.

Dnes je situace na trhu jiná. Jen v Česku působí přes padesát automobilových značek a zákazníci tak mají z čeho vybírat. „I přes velmi různorodou nabídku zahraničních výrobců zůstávají čeští zákazníci nejvíce věrni domácí značce Škoda. Když v našich autocentrech zákazník prodává škodovku a kupuje novější auto, pak si ve 46 % případů opět vybere vůz domácí značky,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. Díky věrnosti jedné značce vede domácí automobilka na plné čáře. Celkem věrní zůstávají zákazníci ještě německému Volkswagenu a japonské Toyotě. U obou značek je míra retence přes 30%.

Na opačném konci žebříčku se objevují Alfa Romeo, Seat a Fiat. Všechny tři značky si za první pololetí letošního roku opětovně pořídilo méně než deset procent zákazníků. „Když se podíváme na statistiky za letošní první pololetí, tak si stejnou značku pořídilo pouze 28,21 % zákazníků. Musíme ale podotknout, že průměr táhla nahoru právě Škodovka. Češi jsou v tomto ohledu velmi jiní než třeba Němci. Dá se říci, že posledních 25 let stále hledají, co jim bude vyhovovat,“ doplňuje Vaněček.

Výjimku tvoří segment luxusních značek a veteránů. Například fanoušci německých automobilek Mercedes-Benz a BMW si málokdy dokáží představit, že by přesedli za volant konkurenční značky. Stejně tak zarytí příznivci italských aut budou své plechové miláčky hýčkat a nedají na ně dopustit.

Procento věrných
Škoda – 46%, VW – 32,6%, Toyota – 30,2%, Ford – 26,7%, Hyundai – 25,7%, Renault – 21,7%, BMW – 19,3%, Kia – 19,3%, Opel – 17,3%, Audi – 16,9%, Peugeot – 16,3%, Suzuki – 16,3%, Dacia – 15,4%, Mercedes – 14,4%, Citroen – 14,3%, Volvo – 11,1%, Fiat – 8,8%, Seat – 5,5%, Alfa Romeo – 4,2%

Související články

Společnost AAA AUTO se stala inovátorem v oblasti nákupů a prodejů na webu
Společnost AAA AUTO se stala inovátorem v oblasti nákupů a prodejů na webu

Společnost AAA AUTO začala s rozvojem on-line obchodování už v roce 1998, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.

Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii
Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii

Dynamická proměna trhu s ojetými automobily zaznamenala za uplynulé čtvrtstoletí velký vývoj. Ten se netýkal pouze trendů, stupňů výbavy a  nových prvků s ohledem na užitnou hodnotu, cenu či stáří, ale zejména jednotlivých značek a  modelů. Podrobnou analýzu provedla společnost AAA AUTO International.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!