Menu

Jiné info / zajímavosti

Je všeobecně známo, že automobily generují a sbírají data. Kdo disponuje těmito informacemi a je EU schopna to regulovat?

Až 580 gigabajtů za hodinu – tolik dat je schopno shromáždit moderní auto. Kdo tyto informace přijímá, kontroluje a využívá – to je otázka, která zajímá spotřebitelské organizace. Ve hře však není jen soukromí uživatelů automobilů, ale také budoucí podoba automobilového trhu.

Firma FERDUS se chystá na Autosalón Autoshow v Nitře

Firma FERDUS se ve dnech 28. 9. až 1. 10. 2023 vrací na veletrh Autosalón Autoshow Nitra.

Evropské snahy o snížení emisí CO2 ohroženy Českou republikou

Průměrné emise CO2 u nově zaregistrovaných osobních aut v Evropě sice rok od roku klesají, ale Česká republika kazí evropské emisní statistiky. Češi totiž kupují nová auta s vysokou uhlíkovou stopou a nechtějí nové elektromobily. Za nezájem mohou podle nich vysoké pořizovací ceny a nedostatek dobíjecích stanic. Hůře než Česká republika je na tom už […]

Proč se oleje pro hybridní vozidla liší od standardních olejů?

Výrobci hybridních automobilů a olejů pro ně určených věnují zvláštní pozornost typu oleje používaného v motorech automobilů s tímto typem pohonu. Co ovlivňuje požadavky na oleje určené pro hybridní automobily?

Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených v oceánu

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů je recyklováno organizací The Ocean Cleanup.

Přechod na elektromobily bude mnohem obtížnější, než se dnes zdá

Zákaz výroby nových automobilů se spalovacími motory na fosilní paliva by měl začít platit od roku 2035. Již nyní můžeme zaznamenat větší počet registrací nových elektromobilů, přičemž východní trhy zaostávají za západními. I s ohledem na desetiletý odstup od ambiciózních cílů úředníků EU se s námi automobilový expert společnosti carVertical Matas Buzelis podělil o své postřehy […]

Mají auta na vodík šanci konkurovat elektromobilům?

Dnešní trh s klimaticky neutrálními automobily je založen téměř výhradně na bateriových elektromobilech. Automobily s palivovými články tvoří okrajovou část trhu. Existují však náznaky, že éra vodíkových automobilů není tak vzdálenou budoucností, jak by se mohlo zdát.

Přestaveb na LPG je letos méně, zájem o nové vozy na autoplyn ale trvá

Pohon na zkapalněný ropný plyn (LPG) se nadále těší poměrně velkému zájmu. Nových vozidel bylo za první pololetí registrováno srovnatelné množství jako ve stejné době loni. Rok 2022 byl přitom z tohoto pohledu rekordní. Meziročně ale ubylo přestaveb na LPG. Důvodem je vysoký zájem v loňském roce, kdy stabilní cena autoplynu způsobila mimořádnou poptávku po […]

Jaká auta se budou vyrábět za 5 let? Skutečnost, předpovědi a mýty

V současných diskusích o budoucnosti automobilismu se střetávají extrémní názory. Přestože velké množství lidí, a to i těch, kteří se v automobilovém průmyslu pohybují, v budoucnost elektromobility nevěří, tato realita je však tady a není cesty zpět. Ne každý si uvědomuje, že vozidla, která nyní opouštějí továrny, vycházejí z řešení vyvíjených v inženýrských centrech po […]

Silniční asistenční služba pro elektromobily – rozhovor s Rensem ten Feldem z ANWB

ANWB je nizozemský autoklub s více než čtyřmi miliony členů. Je největším neziskovým sdružením v celém Nizozemsku. ANWB sleduje vývoj všech druhů dopravy a vypracovává vlastní reporty. Poskytuje také asistenční služby na pozemních komunikacích. Rens ten Feld, inženýr pracující pro tuto organizaci, nám poskytl krátký rozhovor o části jejích aktivit souvisejících s provozem elektrických vozidel.

Jiné informace a zajímavosti z trhu