Nejenže se potvrdily obavy, že zákazníci budou ze strachu před negativním výsledkem u emisní kontroly mazat paměť závad těsně před Měřením emisí, ale nyní tento postup, ve čtvrtek 6. 10. 2016 písemně posvětilo i Ministerstvo dopravy. Je to přání mocné lobby STK+SME, aby zůstalo vše při starém?
“Mechanik využívá metodiky, jak mu předepisuje, provedl měření a vozidlo prošlo emisní zkouškou a následně prošlo i STK. STK má tedy platnou do 06/10/2018” (vyjádření Ing. Bc. Ivana Nováka, ředitele odboru 150 MDČR)
Majitelé vozidel tedy od 6. 10. 2016 ani nemusí mazat paměť závad pokoutně sami, ale mohou se spolehnout na emisního mechanika (ten už má potřebný přístroj a mazat paměť závad již dnes dle Nováka oficiálně smí). Následné Měření emisí pak většinou vyjde jen jako “VYHOVUJÍCÍ”. Pokud má benzíňák fuknční kat a lambdasondu a diesel nekouří víc než je hodnota na štítku, vyhoví po vymazání paměti každé vozidlo téměř na 100%. Zda ostatní emisní systémy, které se jinak kontinuálně kontrolují přes EOBD, nefungují nebo jsou dokonce ilegálně deaktivovány či odstraněny, je tímto průlomovým prohlášením Ing. Bc Nováka (MDČR) zcela lhostejné.
Detaily si můžete přečíst ZDE.
Komentáře