FCD.eu – MDČR nevidí smazání paměti závad EOBD přímo na stanici měření emisí jako nelegální postup

, 10. října 2016, 10:35

Nejenže se potvrdily obavy, že zákazníci budou ze strachu před negativním výsledkem u emisní kontroly mazat paměť závad těsně před Měřením emisí, ale nyní tento postup, ve čtvrtek 6. 10. 2016 písemně posvětilo i Ministerstvo dopravy. Je to přání mocné lobby STK+SME, aby zůstalo vše při starém?

Mechanik využívá metodiky, jak mu předepisuje, provedl měření a vozidlo prošlo emisní zkouškou a následně prošlo i STK. STK má tedy platnou do 06/10/2018“  (vyjádření Ing. Bc. Ivana Nováka, ředitele odboru 150 MDČR)

 

Majitelé vozidel tedy od 6. 10. 2016 ani nemusí mazat paměť závad pokoutně sami, ale mohou se spolehnout na emisního mechanika (ten už má potřebný přístroj a mazat paměť závad již dnes dle Nováka oficiálně smí). Následné Měření emisí pak většinou vyjde jen jako „VYHOVUJÍCÍ“. Pokud má benzíňák fuknční kat a lambdasondu a diesel nekouří víc než je hodnota na štítku, vyhoví po vymazání paměti každé vozidlo téměř na 100%. Zda ostatní emisní systémy, které se jinak kontinuálně kontrolují přes EOBD, nefungují nebo jsou dokonce ilegálně deaktivovány či odstraněny, je tímto průlomovým prohlášením Ing. Bc Nováka (MDČR) zcela lhostejné.

 

Detaily si můžete přečíst ZDE.

Související články

Čí vzorec, z tolika odlišných, je na regulaci eSTéKáček ten správný?
Čí vzorec, z tolika odlišných, je na regulaci eSTéKáček ten správný?

Přečtěte si článek, jak se vyvíjel seminář Ministerstva dopravy o regulaci počtu STK, očima sdružení ASEM.

Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné
Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné

Zpráva Ministerstva dopravy je jednoznačná: Česká republika by se vystavovala vysokým sankcím z EU, pokud by technická kontrola a měření emisní probíhaly jednotlivě na dvou pracovištích a poskytovaly je dva rozdílné subjekty. Přes snahy argumentovat pro udržení modelu obou typů kontrol u dvou rozdílných subjektů, v budoucnu tento model, pokud budeme v EU, prostě možný […]

ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu
ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu

7. 6. 2016 byla vydána nová verze emisní metodiky, která ruší tu přes půl roku starou. Touto změnou se opět dokořán otevřela vrata pro volný průjezd emisním vrakům zcela jednoduchým trikem, který nenapadne snad jen malé dítě. Nová metodika tedy nepřinese kýžené zvýšení účinnosti, ba naopak! Úplným ignorováním úlohy Readiness Code v EOBD protokolu prakticky […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!