Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné

, 19. srpna 2016, 13:05

Zpráva Ministerstva dopravy je jednoznačná: Česká republika by se vystavovala vysokým sankcím z EU, pokud by technická kontrola a měření emisní probíhaly jednotlivě na dvou pracovištích a poskytovaly je dva rozdílné subjekty.

Přes snahy argumentovat pro udržení modelu obou typů kontrol u dvou rozdílných subjektů, v budoucnu tento model, pokud budeme v EU, prostě možný při za stávajících pravidel možný nebude. Teď se musí každý rozhodnout sám, zda rozšířit na spojenou technickou kontrolu s emisemi", nebo v budoucích letech, po uplynutí přechodné doby, skončit s kontrolami. To platí jak pro samostatné SME, tak pro samostatné STK.

ASEM se 30. 8. 2016 účastní se 4 členy asociace semináře MDČR, kde se bude probírat změna způsobu regulace STK, protože totální deregulace byla na minulém semináři subjektivně vnímána negativně většinou pozvaných, zejména v tomto oboru podnikajících. Po tomto semináři bude ASEM shromažďovat informace o nutném dovybavení kontrolního místa tak, aby odpovídalo požadavkům nových standard vyplývajících z evropských dokumentů přijatých evropským parlamentem.

Související články

Důvodová zpráva k Návrhu novely zákona č. 56/2001
Důvodová zpráva k Návrhu novely zákona č. 56/2001

Včera zaslalo Ministerstvo dopravy všem dotčeným organizacím návrh novely zákona č. 56/2001 Sb. k připomínkování, které však musí být uskutečněno písemně odboru č. 150 do 2. 8. 2016, což je jinými slovy 5 a 1/2 pracovního dne včetně dnů odeslání a požadované nejpozdější reakce, což je v době dovolených skutečně krátký termín. ASEM se tím […]

ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu
ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu

7. 6. 2016 byla vydána nová verze emisní metodiky, která ruší tu přes půl roku starou. Touto změnou se opět dokořán otevřela vrata pro volný průjezd emisním vrakům zcela jednoduchým trikem, který nenapadne snad jen malé dítě. Nová metodika tedy nepřinese kýžené zvýšení účinnosti, ba naopak! Úplným ignorováním úlohy Readiness Code v EOBD protokolu prakticky […]

ASEM – dva červencové dopisy Ministerstvu dopravy
ASEM – dva červencové dopisy Ministerstvu dopravy

Poslední dva měsíce se ASEM soustředil na průzkum příčin nejpalčivějších telefonických dotazů STK a SME. Ty se vesměs točily okolo zavedení nové emisní metodiky a softwaru, který v konečné podobě se všemi zapracovanými změnami (i s těmi posledními ze 6. 6. 2016) má jít do ostrého „online“ nasazení už od 1. 9. 2016. ASEM se […]

ASEM pozván na seminář MDČR o sloučení STK s SME
ASEM pozván na seminář MDČR o sloučení STK s SME

Členské státy se budou řídit instrukcemi Směrnice 2014/45/EU a přitom vnímat vlastní specifické podmínky a vazbu na historii. Ministr dopravy Dan Ťok organizuje dne 21.6.2016 setkání, kde se budou prezentovat všechny připravované změny tzv. „velké technické novely“. Osloveny jsou všechny zainteresované organizace, aby se k prezentovaným změnám mohly v zájmu komunit, které zastupují, ve lhůtě […]

FCD.eu – MDČR nevidí smazání paměti závad EOBD přímo na stanici měření emisí jako nelegální postup
FCD.eu – MDČR nevidí smazání paměti závad EOBD přímo na stanici měření emisí jako nelegální postup

Nejenže se potvrdily obavy, že zákazníci budou ze strachu před negativním výsledkem u emisní kontroly mazat paměť závad těsně před Měřením emisí, ale nyní tento postup, ve čtvrtek 6. 10. 2016 písemně posvětilo i Ministerstvo dopravy. Je to přání mocné lobby STK+SME, aby zůstalo vše při starém?

Trochu konfrontace na semináři o Měření emisí a TK v Rakousku
Trochu konfrontace na semináři o Měření emisí a TK v Rakousku

Zástupce sdružení ASEM pan Libor Fleischhans se vydal na tři dny do Rakouska, kde strávil skoro jeden celý den v „kontrolním místě“ Graz West společnosti ÖAMTC (rakouský automotoklub). V následujícím článku Vám přinášíme jeho postřehy.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!