Menu

Legislativa / Sdružení

EU by měla sjednotit povinnou výbavu vozidel

Povinná výbava vozidel se v jednotlivých zemích EU výrazně liší a řidiči v zahraničí nezřídka dostávají vysoké pokuty za nedodržení místních specifik. Někde je totiž povinný hasicí přístroj, lano, tyč, alkoholtester, dva trojúhelníky, jinde to není potřeba. Nejednotný přístup je pak předně u výstražných vest. Europoslanec Zdechovský se proto rozhodl iniciovat sjednocení legislativy.

Sdružení SISA informuje: Problém kybernetické bezpečnosti pro automobilový sektor Stojí za přečtení

Sdružení SISA informuje: Problém kybernetické bezpečnosti pro automobilový sektor

S nárůstem propojených vozidel a autonomních systémů řízení na jedné straně a kybernetických útoků a hrozeb na straně druhé pociťují zákonodárci potřebu zvýšit úroveň kybernetické bezpečnosti vozidel. FIGIEFA nepochybuje o tom, že je to ve prospěch a v zájmu ochrany motoristů a uvolnění potenciálu trhu tím, že zajistí důvěru v nové technologie. Je skutečně zásadní […]

Valná hromada a volba vedení SAČR

Dne 28.listopadu 2019 proběhla valná hromada s volbou nové správní rady, dozorčí komise a prezidenta Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky (SAČR).

SISA jednala

Ve čtvrtek 14. listopadu 2019 se sešli zástupci členských firem sdružení importérů a dovozců součástí automobilů a servisní techniky k zasedání valné hromady sdružení. Valná hromada je nejvyšším orgánem sdružení, který rozhoduje o základních cílech sdružení a jeho strategii.

SISA informuje: Nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla Stojí za přečtení

SISA informuje: Nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla

Po více než deset let stanoví nařízení o blokové výjimce pro opravy a servis motorových vozidel (MV-BER) právní rámec, který umožňuje distribučním a opravárenským společnostem v této oblasti poskytovat konkurenční služby na trhu, a to v přímém konkurenčním prostředí s výrobci vozidel a jejich zástupci. Tento rozhodující právní předpis však v květnu 2023 vyprší.

Dieselové motory v ojetých autech se vracejí do hry – náhrada za ně totiž není

Po měsících prodejních propadů se vozy s dieselovými motory u prodejců ojetých vozidel opět derou na výsluní a získávají původní tržní podíl. Zatímco za měsíc říjen dosáhly u nových vozů prodeje dieselových variant téměř 31 procent, u ojetin činil podíl vozů s naftovým motorem plných 54,9 procent.

Manifest za rovné digitální příležitosti Stojí za přečtení

Manifest za rovné digitální příležitosti

Široká koalice vyzývá odpovědné zástupce EU k předložení legislativy do roku 2020 a zajištění skutečně spravedlivého digitálního prostoru pro vzdálený přístup k datum a funkcím vozidel.

Nerovnoměrné šance aftermarketu v digitální budoucnosti Stojí za přečtení

Nerovnoměrné šance aftermarketu v digitální budoucnosti

Dnes využívá autorizované servisy zhruba 10 % řidičů. Tato situace se však může dramaticky změnit a v příštích několika letech se tento podíl může v důsledku možné monopolizace trhu zvýšit až na 80 %. Inteligentní vozidla a „mluvící“ díly nemusí chtít „mluvit“ s Aftermarketem. Nebo prostě nebudou moci.

Poslanec Jiří Bláha podpořil deregulaci STK a vyzval zúčastněné strany k jednání jak oblast technických kontrol vozidel nejlépe reformovat

Sdílíme článek sdružení ASEM, který se vyjadřuje k současné problematice regulace STK.

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) se připojuje ke společné výzvě evropského autoprůmyslu proti „tvrdému“ brexitu

Vzhledem ke skutečnosti, že Spojené království má opustit EU již na konci října, vyzval dnes evropský automobilový průmysl Spojené království a EU, aby se vyhnuly brexitu „bez dohody“.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace