Menu

Legislativa / Sdružení

Další zpřísnění emisních limitů v tak krátkém čase je nekoncepční

Evropská rada na svém zasedání projednala klimatické cíle a snahy o dosažení klimatické neutrality, které přinášejí další zpřísnění limitů CO2 k roku 2030.

Bitva o konektor OBD přináší ovoce Doporučujeme

Bitva o konektor OBD přináší ovoce

Prvního září tohoto roku vstoupilo v platnost nařízení o homologaci a dozoru nad trhem s motorovými vozidly přijaté v roce 2018. Nařízení, které je reakcí Evropské unie na Dieselgate, obsahuje ustanovení, která jsou nezbytná pro fungování aftermarketu, zejména pro nezávislé servisy. Bez ní by nebylo možné servisovat novější a pokročilejší vozidla a konektor OBD by […]

Motorizace na kolizním kurzu bez dohody o brexitu Stojí za přečtení

Motorizace na kolizním kurzu bez dohody o brexitu

Pouhých 15 týdnů před koncem přechodného období vedoucí představitelé automobilového průmyslu v EU a Velké Británii znovu požadují dohodu o volném obchodu, než se brexit bez dohody stane realitou. Stačí poukázat na to, že neexistence dohody by znamenala ztráty obchodu mezi EU a Spojeným královstvím až ve výše 110 miliard EUR do roku 2025 a […]

Bude daň z plastů platit i automobilový průmysl? Stojí za přečtení

Bude daň z plastů platit i automobilový průmysl?

Od 1. ledna 2021 chce Evropská unie uvalit na členské státy nový „poplatek“ – tentokrát za nerecyklovaný plast. Konkrétně 0,8 euro za kg. Nejvíce proporcionálně budou platit země, které mají problémy s recyklací. Problém pro firmy nastane, až vlády jednotlivých zemí začnou tyto poplatky vymáhat prostřednictvím nějaké nové daně.

Automobilový průmysl: nedostatek rukou nebo kompetencí? Stojí za přečtení

Automobilový průmysl: nedostatek rukou nebo kompetencí?

Technologický pokrok způsobuje revoluci ve způsobu, jak žijeme, učíme se a pracujeme. Digitální a další klíčové technologie opět formují nejen průmysl, ale i široce chápanou globální ekonomiku. To dává velké příležitosti, ale také vyžaduje adaptabilní osoby. V mnoha průmyslových odvětvích je to více či méně důležité, ale v automobilovém průmyslu je to klíčové.

Jak to vidí profesní komora STK Doporučujeme

Jak to vidí profesní komora STK

V rámci odborné debaty k tématu měření emisí a STK požádali zástupci Profesní komory STK o prostor v časopisu autoEXPERT, který jim jej poskytl a přinesl článek jejího předsedy Jiřího Rejmona, doplněný o krátký rozhovor. My jej nyní také zveřejňujeme.

Monopol nebo volný trh! Stojí za přečtení

Monopol nebo volný trh!

Blíží se termín pro změnu nařízení omezující monopolní aktivity v automobilovém průmyslu, běžně známý jako MV-BER (nařízení o blokové výjimce pro opravy a servis motorových vozidel).

Velké změny v polském sdružení SDCM

Polské sdružení SDCM (obdoba českého sdružení SISA) čekají velké změny. Prezident sdružení pan Alfred Franke se rozhodl po 30ti letech ke květnu příštího roku odejít z vedení tohoto sdružení.

SISA: Informace z FIGIEFA

COVID-19 měl nebývalý dopad na Evropu, její občany a společnosti. Za dramatickým lidským holdem, který se k tomuto viru v posledních měsících vyplatil, jsou již patrné hospodářské a sociální důsledky a očekává se, že budou hlubší než ty finanční krize v letech 2007-2008. To představuje kritickou výzvu pro naši budoucnost.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace