Menu

Legislativa / Sdružení

Sdružení automobilového průmyslu povede nadále Bohdan Wojnar

Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu ČR potvrdila ve funkci prezidenta Sdružení na další čtyřleté období stávajícího prezidenta Bohdana Wojnara, člena představenstva Škoda Auto. Členové AutoSAPu rovněž rozhodli o složení představenstva a dozorčí rady.

To nejzajímavější z 15. Kongresu motoristického průmyslu a obchodu Stojí za přečtení

To nejzajímavější z 15. Kongresu motoristického průmyslu a obchodu

Ve dnech 17.-18. listopadu proběhl 15. Kongres motoristického průmyslu a obchodu. Mezinárodní kongres, který ovšem letos proběhl díky koronaviru online, jako vždy organizovalo polské sdružení SDCM. Své příspěvky přednesli zástupci mezinárodních organizací CLEPA a FIGIEFA, pořádajícího sdružení SDCM a další odborníci z branže.

V Massachusetts lidé rozhodli o svém právu na svobodnou volbu při opravě vozu Stojí za přečtení

V Massachusetts lidé rozhodli o svém právu na svobodnou volbu při opravě vozu

Americký stát Massachusetts je známý mimo jiné díky pořádání referend o otázkách důležitých pro občany. Obyvatelé tohoto státu právě hlasovali o svém právu na přístup a volné nakládání s technickými údaji o vozidlech.

Asociace autobazarů žádá vládu o kompenzace. Ztráty dosáhly téměř půl miliardy. Vláda zatím nereaguje

Asociace autobazarů APPAA žádá vládu o kompenzace za období uzavření prodejen. Během této doby totiž přišli obchodníci o více než 450 milionů korun a práci ztratilo tisíce pracovníků.

Další zpřísnění emisních limitů v tak krátkém čase je nekoncepční

Evropská rada na svém zasedání projednala klimatické cíle a snahy o dosažení klimatické neutrality, které přinášejí další zpřísnění limitů CO2 k roku 2030.

Bitva o konektor OBD přináší ovoce Doporučujeme

Bitva o konektor OBD přináší ovoce

Prvního září tohoto roku vstoupilo v platnost nařízení o homologaci a dozoru nad trhem s motorovými vozidly přijaté v roce 2018. Nařízení, které je reakcí Evropské unie na Dieselgate, obsahuje ustanovení, která jsou nezbytná pro fungování aftermarketu, zejména pro nezávislé servisy. Bez ní by nebylo možné servisovat novější a pokročilejší vozidla a konektor OBD by […]

Motorizace na kolizním kurzu bez dohody o brexitu Stojí za přečtení

Motorizace na kolizním kurzu bez dohody o brexitu

Pouhých 15 týdnů před koncem přechodného období vedoucí představitelé automobilového průmyslu v EU a Velké Británii znovu požadují dohodu o volném obchodu, než se brexit bez dohody stane realitou. Stačí poukázat na to, že neexistence dohody by znamenala ztráty obchodu mezi EU a Spojeným královstvím až ve výše 110 miliard EUR do roku 2025 a […]

Bude daň z plastů platit i automobilový průmysl? Stojí za přečtení

Bude daň z plastů platit i automobilový průmysl?

Od 1. ledna 2021 chce Evropská unie uvalit na členské státy nový „poplatek“ – tentokrát za nerecyklovaný plast. Konkrétně 0,8 euro za kg. Nejvíce proporcionálně budou platit země, které mají problémy s recyklací. Problém pro firmy nastane, až vlády jednotlivých zemí začnou tyto poplatky vymáhat prostřednictvím nějaké nové daně.

Automobilový průmysl: nedostatek rukou nebo kompetencí? Stojí za přečtení

Automobilový průmysl: nedostatek rukou nebo kompetencí?

Technologický pokrok způsobuje revoluci ve způsobu, jak žijeme, učíme se a pracujeme. Digitální a další klíčové technologie opět formují nejen průmysl, ale i široce chápanou globální ekonomiku. To dává velké příležitosti, ale také vyžaduje adaptabilní osoby. V mnoha průmyslových odvětvích je to více či méně důležité, ale v automobilovém průmyslu je to klíčové.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace