Výrobce prémiových pneumatik Hankook se stává dodavatelem originálního příslušenství pro nový model vozu Mercedes Benz, třídy E od výrobce Daimler AG. Od září se bude prestižní limuzína ve verzi BlueEFFICIENCY s ultra vysokou environmentální snášenlivostí vyrábět na 17palcových pneumatikách moderních Ventus S1 evo² od výrobce Hankook. Vývoj pneumatiky byl zaměřen na vysokou úroveň komfortu jízdy, nízký stupeň emisí hluku, dobrou ovladatelnost a především na nízkou úroveň valivého odporu. Pneumatiky pro automobily Mercedes Benz třídy E se výhradně vyrábí v evropském vysoce moderním výrobním závodu v Maďarsku.
Výrobce prémiových pneumatik Hankook dále rozšiřuje své portfolio originálního vybavení pro Daimler AG. V rámci spolupráce jako dodavatel dodává do výroby vozů Mercedes Benz třídy E vysoce moderní pneumatiky ze své již několikrát po sobě oceněné série Ventus. Kromě absolutní novinky Mercedes Benz třídy S se bude i tento prvotřídní vysoce komfortní model prestižní stuttgartské značky po aktuálním přepracování konstrukční koncepce vyrábět jako druhý vůz na pneumatikách výrobce Hankook. Mercedes-Benz E 220 BlueTEC ve verzi BlueEFFICIENCY se na celém světě považuje ve své třídě díky svému zařazení do kategorie emisí EU-6 a eficienci výfukových plynů mezi nejčistší vozidla s nejúčinnějším konvenčním pohonem a je exkluzivně vybaven vysoce moderními pneumatikami Ventus S1 evo² výrobce Hankook ve velikosti 225/50 R 17. Pneumatiky pro výrobu tohoto modelu se výhradně vyrábí v evropském vysoce moderním výrobním závodu v Maďarsku.
„Vozidla Mercedes Benz třídy S a třídy E byly ve své generaci automobilů vždy považovány za produkty, určující nové trendy v odvětví. Skutečnost, že oba modely se vyrábí na našich vysoce výkonných pneumatikách Ventus, které dodáváme jako originální příslušenství, jednoznačně prokazuje jak naše schopnosti v oblasti vývoje, tak i vysokou úroveň kvality našich produktů. To mluví pro značku Hankook samo za sebe.“ vysvětluje Jin-Wook Choi, president společnosti Hankook Tire a COO vedení evropské společnosti koncernu. „Náš vysoce moderní produkt Ventus S1 evo² z našeho vývoje splňuje jako pneumatika pro vozy Mercedes Benz třídy E veškeré vysoké normy a požadavky, které inženýři od Daimler AG kladou ohledně bezpečnosti, komfortu a dynamiky jízdy. Dále se nám podařilo posunout laťku při snižování valivého odporu ještě výš.“
Vývojoví inženýři výrobce Hankook se nezaměřili pouze na aspekty bezpečnosti a komfortu jízdy, které jsou pro vozy Mercedes Benz tak typické a mezi které patří spolehlivá manipulace za jízdy, vynikající brzdný výkon a nízké emise hluku. Kromě toho se jim podařilo znatelně snížit valivý odpor. Během testů se produkt Ventus S1 evo² výrazně odlišoval od ostatních ve všech kategoriích. Jedním z důvodů je významné snížení hmotnosti (méně nepružící hmoty) díky aplikaci ocelových drátů s extrémně nízkou hmotností a vysokou životností např. pro vinuté pásy. Jedná se o technologii výrobce Hankook úspěšně aplikovanou např. na pneumatiky DTM.
Navýšením doby mísení při nižších teplotách dochází k významnému navýšení molekulárních spojů a vyššímu stupni počtu vazeb karbonových černých částic s molekulami pryže, ve směsi, která se používá k vytvoření běhounu. Výsledkem je nižší míra zahřívání pneumatiky během jízdy na vysokou teplotu, což se projevuje pozitivně také na dynamice jízdy a především na valivém odporu a míře opotřebování. Kromě toho má novinka z vývoje styrénový polymer značný podíl na vynikající přilnavosti pneumatiky k vozovce, mimořádném výkonu brzdění a trakce na mokré vozovce.
Technické vlastnosti pneumatiky Ventus S1 evo² výrobce Hankook
1. Běhoun s vícenásobnými nárazníky, vypracován pro DTM, za účelem rovnoměrného rozložení tlaku na vozovku pro ideální otisk stopy:
– Vynikající výkon jízdy při vysoké rychlosti a směrová stabilita
– Perfektní ovladatelnost jak na mokré tak i suché vozovce.
– Zvýšený výkon, především při laterálním akvaplaningu.
2. Pro vynikající trakci provedení třívrstvého bloku dle produktů pro DTM:
– Stupňovité uspořádání bloků vnějšího žebra je vypracováno za účelem zvýšení kontaktní plochy vzorku pneumatiky s vozovkou během průběžného opotřebování pneumatiky, což zajišťuje konzistentně vysoký výkon trakce během celé životnosti pneumatiky.
3. Aplikace nejnovější technologie mísení a zcela nové složení běhounu pro snížený valivý odpor, dynamické vlastnosti řízení a zvýšení brzdného výkonu na mokré vozovce:
– Prodloužení doby mísení a snížení provozní teploty zvyšuje do značné míry pojivost a cíleně způsobenou vazbu mezi molekulami uhlíku a pryže pro snížení vytváření vysokých teplot během jízdy, což se projevuje při vlastnostech řízení a při současném celkovém sníženívalivého odporu, opotřebení běhounu a opotřebení způsobeného termálním vlivem.
– Nový polymer s vysokým podílem styrénů zdokonaluje také brzdný výkon pneumatiky na mokré vozovce.
4. Moderní systém chlazení s integrovanými chladicími prvky pro dokonalejší regulaci vznikajících vysokých teplot:
– Zvětšením chladicích lamel na dně dezénových drážek pneumatiky dochází k neustálému snižování vznikajících vysokých teplot, což se projevuje lepší jízdní stabilitou a ovladatelností.
– Dvoustupňové výstupky vytváří chladící mikro-turbulence, což se projevuje ve snižování vytvářených vysokých teplot v ramenní oblasti pneumatiky.
5. VAI systém (indikátor seřízení geometrie náprav)
– Umožňuje řidiči snadný a pohodlný způsob pro kontrolu rovnoměrného opotřebení pneumatiky a stav seřízení geometrie náprav porovnáním opotřebení indikátorů v ramenních blocích pneumatiky
6. Aerodynamická bočnice s vyrytými písmeny:
– Čtverhranné provedení prohlubin snižuje hlučnost a vibrace pro vyšší komfort jízdy.
7. Produktová paleta:
– Produktová paleta na jaro 2014 obsahuje rozměry od 16 do 20 palců v profilech 30 až 60 se šířkou běhounu od 205 do 305, určené pro kompaktní vozy s vysokým výkonem, luxusní limuzíny a sportovní vozidla.
Komentáře