Goodyear představuje studii pneumatik s pokročilou senzorovou technologií pro první generaci autonomních vozidel

, 2. března 2016, 17:29

Společnost Goodyear dnes na mezinárodním autosalonu International Motor Show 2016 v Ženevě představila svou vizi pneumatik pro první generaci vozidel, která se již obejdou bez řidiče. Studie pneumatik IntelliGrip pro samořídící (autonomní) vozy zahrnuje pokročilou senzorovou technologii, jejímž cílem je poskytovat maximální oporu kontrolním systémům těchto vozidel. Autonomní vozy jsou závislé na datech získávaných od okolních vozidel, řidičů, chodců a „inteligentních měst“ a pneumatiky jako Goodyear IntelliGrip by při takové výměně informací mohly sehrávat klíčovou roli.

Podle studie Světového ekonomického fóra města očekávají, že se autonomní vozidla stanou realitou již v průběhu příštích deseti let. A studie J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice dokládá, že za nejdůležitější úkol automobilového průmyslu na prahu těchto nadcházejících očekávaných změn zákazníci pokládají vývoj technologií, které dokáží zabránit srážkám.

Díky trvalému omezování nutnosti interakce a zásahu řidiče v samořídících vozech budou pneumatiky v budoucnu jako prvotní místo dotyku vozu se silnicí hrát ještě důležitější roli než dnes,” řekl Joseph Zekoski, viceprezident a hlavní technický ředitel společnosti Goodyear. „Studie pneumatik Goodyear má dvojí úlohu: jednak vytváří kreativní platformu, která dále posouvá hranice konvenčního myšlení, jednak slouží jako ověřovací laboratoř pro vývoj budoucích technologií.“

Díky pokročilé technologii senzorů a speciálně konstruovanému běhounu jsou pneumatiky IntelliGrip schopny snímat různé podmínky, které na silnici panují, včetně stavu jejího povrchu a aktuálních povětrnostních podmínek. K vyhodnocování stavu pneumatiky a vozidla IntelliGrip zase využívá technologii aktivního opotřebení společnosti Goodyear, která je založena na senzorové technologii monitorovacího systému aktivního opotřebení a tlaku v pneumatice. Goodyear vyvinul speciální algoritmy pro výpočet takových proměnných, jako je tlak nahuštění a teplota pneumatiky, aby zlepšil popis stavu pneumatik, a díky tomu v konečném důsledku optimalizoval autonomní kontrolní systém vozu.

Vedle snímání podmínek panujících na povrchu komunikace a uvnitř pneumatik IntelliGrip rovněž komunikuje s centrálním počítačovým systémem, což by mělo přispět k efektivnější a bezpečnější jízdě. Odhalí-li pneumatika vlhký nebo kluzký povrch silnice, autonomní vozidlo přizpůsobí nové situaci rychlost. Výsledkem je zkrácení brzdné dráhy, lepší reakce vozu v zatáčkách, optimální stabilita a účinná pomoc antikolizním systémům.

Goodyear pracuje s celou řadou výrobců vozidel s cílem dále přizpůsobit tuto novou technologii jejich potřebám a posiluje její konektivitu například s elektronickým systémem řízení stability a asistenčními systémy na podporu brzd a odpružení (Brake Control System a Suspension Control System).

Mikročip IntelliGrip vyvinula společnost Huf, přední výrobce mechanických a elektrických zamykacích systémů, systémů monitorování tlaku v pneumatikách a telematických systémů pro světový automobilový průmysl.

Související články

Goodyear odhaluje Eagle-360 – koncept budoucích pneumatik pro autonomní vozidla
Goodyear odhaluje Eagle-360 – koncept budoucích pneumatik pro autonomní vozidla

Společnost Goodyear představuje vizi futuristických pneumatik, které vypadají úplně jinak než ty, které už 117 let vyrábí – mají totiž tvar koule. Goodyear tento svůj nejnovější koncept odhalil dnes na ženevském autosalonu International Motor Show 2016 pod označením Eagle-360. V podobě kulovité pneumatiky z 3D tiskárny nabídl svou představu budoucnosti pneumatik a inspirativní řešení pro […]

Nová Eagle F1 Asymmetric 3 se objeví na modelu Jaguar XF
Nová Eagle F1 Asymmetric 3 se objeví na modelu Jaguar XF

Společnost Goodyear oznamuje, že nový model Jaguar XF bude vybavován nejnovějšími vysoce výkonnými (Ultra-High-Performance; UHP) pneumatikami v portfoliu značky Goodyear – pneumatikami Eagle F1 Asymmetric 3. Na nový Jaguar XF se budou osazovat v rozměrech 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL a 255/35R20 97Y XL. Všechny budou označeny písmenem J na potvrzení toho, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!