Dovolené jsou v plném proudu a spousta Čechů letos vyráží na svůj letní odpočinek autem. Také v servisech BestDrive chtěli přispět k bezpečnějším cestám za létem. V květnu a červnu uspořádali již 3. ročník BestDrive RoadShow 2016, na které se zaměřili na kontrolu bezpečnosti automobilů – opět se zaměřením zejména na orientační kontrolu geometrie, pneumatik, tlaku vzduchu v pneumatikách, platnost STK a stav autobaterií a provozních kapalin.
Letos na BestDrive RoadShow kontrolovali automobily v Brně, Českých Budějovicích, Opavě, Hradci Králové, Karlových Varech, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Praze a v Ústí nad Labem.
„S BestDrive RoadShow jsme letos vyrazili za českými řidiči už potřetí. A ukázalo se, že pořád jsou v technickém stavu automobilů značné rezervy. Podle očekávání i zkušeností z loňských ročníků – nejhůř je na tom geometrie. Letos jsme zkontrolovali téměř 2,5 tisíce aut ve 12 městech. A obdobně jako v loňských ročnících – více než 80% z nic měla geometrii v nepořádku!“, říká Magda Pančochová, zástupkyně servisní sítě BestDrive. „Podívali jsme se i na statistiku podle měst – a nejhůř na tom byli řidiči v Ústí nad Labem. Celých 89% kontrolovaných aut vykazovalo nějaký nedostatek v seřízení geometrie. V těsném závěsu (o 1% méně aut s nesprávně seřízenou geometrií) skončila auta řidičů z Karlových Var a Plzně. A naopak – relativně nejlépe na tom jsou v Olomouci – tam se závada na geometrii prokázala „jen“ u 72% automobilů“, doplňuje statistiku Magda Pančochová.
„Další oblastí s nejmarkantnějším počtem závad byly pneumatiky. I když ve srovnání s geometrií se dá říci, že čeští řidiči se pneumatikám věnují. Během BestDrive RoadShow 2016 jsme zkontrolovali téměř 10.000 pneumatik. V nepořádku – v drtivé většině případů způsobeném hloubkou dezénu, která byla nižší než legislativních 1,6 mm – bylo 6% kontrolovaných pneumatik. Rozdíly mezi řidiči z jednotlivých měst nejsou nijak markantní. Snad jen v Českých Budějovicích by se řidiči měli zaměřit i na kontrolu hloubky dezénu pneumatik, protože téměř každé desáté kontrolované kolo nevyhovovalo legislativě. A nejdisciplinovanější jsou v Liberci, kdy mimo legislativní rámec bylo jen cca 4% kontrolovaných pneumatik. Pneumatiky jsme dohušťovali na předepsaný tlak téměř u každého vozidla“, popisuje situaci s pneumatikami Magda Pančochová.
„BestDrive RoadShow není jen o tom, že řidičům řekneme, jak na tom jejich auto je. Podrobně jim vždy vysvětlujeme, kde je chyba, ale hlavně, co může například špatná geometrie nebo tlak v pneumatikách způsobit. Řidiči často podceňují zejména geometrii. Neřeší ji, protože auto je schopné provozu. Přitom správně nastavená geometrie má zásadní vliv na bezpečnost vozidla, komfort jízdy i ekonomiku provozu“, říká Magda Pančochová. „Naše dosavadní zkušenosti z RoadShow nás utvrdily v tom, že budeme touto cestou pokračovat. I v budoucnu se zaměříme na podobné „bezpečnostně-osvětové“ akce. Budeme se snažit přijet řidičům blíž a nabídneme jim služby, které zlepší bezpečnost silničního provozu a jejich automobilů“, uzavírá téma Magda Pančochová.
Komentáře