Bestdrive: dvacet let franšízy v České republice

, 21. září 2016, 12:16

Servisní síť BestDrive už řadu let patří k těm největším a nejznámějším sítím servisů v České republice. Ze servisů, které byly původně zaměřeny striktně na prodej pneumatik a servis s nimi spojený a nesly název nejznámější české značky pneumatik Barum, se stala síť autoservisů a pneuservisů s mezinárodním jménem BestDrive.

Není tajemstvím, že více než polovina servisů sítě BestDrive je provozovaná franšízanty. To znamená, že na společné značce i obchodním konceptu pracuje nejen franšízor – ContiTrade Services s.r.o., ale i jednotliví soukromí podnikatelé, franšízanti. V ideálním případě zákazník ani nezaregistruje, zda je právě v servisu „vlastněném“ ContiTrade nebo u franšízového partnera.

Letošní rok je pro franšízové podnikání v oblasti  pneuservisu jubilejní, protože před 20 lety podepsána první franšízová smlouva. Prvním českým franšízantem servisní sítě BestDrive (tehdy Barum) byla společnost CIME, s.r.o., se sídlem v Pelhřimově. Na počátky svého podnikání vzpomíná jednatel společnosti, ing. Petr Král.

My jsme první firmu zakládali už v květnu 1994. Byla to firma na dovoz a prodej zemědělských strojů. Už tehdy jsme uvažovali o možném rozšíření podnikání směrem k pneumatikám – viděli jsme budoucnost v protektorování pneumatik.  V roce 1995 jsme koupili STS Pacov, pobočku v Pelhřimově, a hledali jsme pro ni využití. Padl nápad otevřít pneuservis, sami jsme jej provozovali asi půl roku. Po pár měsících jsme začali hledat nějakého strategického partnera, protože tehdy byl obchod s pneumatikami docela divoký, obchodovalo se s kdečím, pneumatiky dodávala spousta firem, ne všechny byly solidní. Hledali jsme stabilního partnera – a po jednání s tehdejšími zástupci vedení společnosti – jsme se dohodli na strategické spolupráci. Stali jsme se první franšízovou pobočkou – s označením Barum-F“, vzpomíná na dobu před 20 lety Ing. Král. 

„Strategické spojení pro nás bylo určitě výhodné. Pokud mohu naši dvacetiletou spolupráci hodnotit zpětně, rozhodli jsme se správně. Franšíza se nám osvědčila. Trochu jsme měli obavu ze změny jména sítě – ze známého Barumu k novému BestDrive. Ale čas ukázal, že to bylo správně. A že se nová značka BestDrive u zákazníků zapsala dobře. Zákazníci už vědí, co v servisu BestDrive mohou očekávat. Že jde nejen o pneuservis, ale i o autoservis. Že u nás najdou nejen vybavení servisů na velmi vysoké úrovni. I to, že naši mechanici mají všechny potřebné znalosti a zkušenosti.“, dodává ke spolupráci ing. Petr Král.

Franšízová spolupráce se neustále vyvíjí a mění. „BestDrive nejsou jen servisy v České republice. Tuto globální značku dnes můžete najít na všech kontinentech světa. Každá země má však svá specifika – v duchu ideje „mysli globálně, jednej lokálně“. V České republice chceme být nejen předním poskytovatelem autopneuservisních služeb, ale i nositelem prémiového franšízového konceptu“, vysvětluje ing. Karel Kučera, jednatel společnosti ContiTrade Services s.r.o..  „Potřeby zákazníků se neustále mění a vyvíjí – a zcela zásadním způsobem poté ovlivňují i naše podnikání. Potřeba řešit mobilitu zákazníků pro nás potom znamená, že být blízko zákazníkovi není jen klišé, ale nutnost. A to jak přes fyzické pokrytí sítí prodejen nebo třeba nabídkou mobilních služeb. Tak i přes fenomén dnešní doby (a standard blízké budoucnosti) digitalizaci – ať ve formě nákupu zákazníků přes internet nebo digitalizaci procesů na pobočkách.  Servisní síť BestDrive není jen o dodávce zboží. Je o komplexním řešení, jehož nedílnou součástí jsou služby. Službám dávají konkrétní tvář lidé – zaměstnanci servisní sítě BestDrive. Ti podstatným způsobem ovlivňují vnímání přidané hodnoty zákazníkem. Být nadále předním poskytovatelem služeb a řešení klade velký důraz na kvalitu a odbornost lidí. A to je pro náš budoucí rozvoj klíčová oblast. Vše výše zmíněné nám umožní zůstat ve hře a být vždy první volbou pro zákazníka. Službami a řešením, které vyřeší jeho problém spojený s mobilitou. V duchu našeho firemního motta: „Vy jezdíte. My se staráme.“, doplňuje mozaiku informací ing. Karel Kučera.

Tisková zpráva ContiTrade Services s.r.o.

Související články

BESTDRIVE: Přezouvání na zimu odstartováno
BESTDRIVE: Přezouvání na zimu odstartováno

Málokdo teď myslí na zimu. Počasí je stále krásné a letní.… V servisech BestDrive však ani aktuální teplé počasí nezasahuje do přípravy na jedno z motoristicky nejnáročnějších období. Na zimu. Protože ta i letos určitě přijde. Na téma zima odpovídal Roman Sabol, obchodní ředitel servisní sítě BestDrive. Už pět let platí novela silničního zákona, která […]

Bezpečně s BESTDRIVE: Připravte své auto na zimu
Bezpečně s BESTDRIVE: Připravte své auto na zimu

Kalendářní podzim je tady. A letos to vypadá, že se i počasí řídí kalendářem. Letní teploty jsou v nenávratnu a za pár týdnů (nebo možná dnů?) přijde zima. Jak se na ni připravit? Rady, jak zazimovat zahrádku, necháme na zahrádkářích. V Bestdrive jsou odborníci přes auta, a proto připravili pár tipů a rad na to, […]

BESTDRIVE: Pobočky v novém
BESTDRIVE: Pobočky v novém

Servisní síť BestDrive se v únoru letošního roku rozšířila o 3 nové pobočky: v Praze – Košířích, Plzni – Doubravce a Moravské Ostravě. Nové logo na budovách servisů už v únoru avizovalo změnu, na kterou se mohou těšit nejen zákazníci. V průběhu následujících měsíců panoval na všech třech pobočkách čilý stavební ruch. Značka BestDrive není […]

Bezpečné skladování pneumatik
Bezpečné skladování pneumatik

Většina českých řidičů používá sezónní pneumatiky. V létě letní, v zimě zimní. A to je dobře. Bezpečnost je na prvním místě. Pro většinu řidičů to znamená, zajistit skladování té sady pneumatik, kterou právě nepoužívá. Jak pneumatiky skladovat správně? V tom může poradit firma Bestdrive. Rady týkající se správného skladování pneumatik dávají snad všichni výrobci pneumatik. […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!