V této souvislosti se chci zeptat – co váš otec a jeho soudní spor se spol. DEKRA? Jaký je zde vývoj? Už je znám termín soudního jednání?
Ano, a je to shodou okolností hned druhý den po Diagnostic Conu, tedy ve středu 23. 9. Soud bude veřejný a můžete si to přijít poslechnout. Je to 23. 9. 2020 v 08.30 hod., Krajský soud v Praze, nám. Kinských 5, Praha 5 – Smíchov, místnost č. dv. 8/II. patro, budova A.
To je asi tak vše, co k tomu umím říct. Vše otec řeší s jednou právní kanceláří, která ho zastupuje, a ke mně se nic moc nedostane – jsem vlastně sám zvědav, jak soudní jednání bude probíhat. On sám jen říká, že největším úspěchem je to, že se soud DEKRA / Fleischhans vůbec bude konat a že tam před veřejností padne, co tam padne. Je v tomto směru optimistou.
Otázka na závěr: Na Diagnostic Conu chcete představit dlouho očekávaný koncept FCD Servisy, který bude propojený se zcela novým projektem Inteligentní autodiagnostika, na který jste dokonce získali grant. Co nám k tomu můžete říci již dnes?
Tento projekt mi dělá snad největší radost. Výzkum a vývoj v této oblasti nás ohromně baví a jde myslím i skvěle dopředu. Jsme teprve před polovinou naplnění všech cílů a je zde i určitá míra nejistoty, ale když postupně zapojujete odborníky a vidíte, že je vize a téma jako takové nadchnou, je to skvělý pocit a už se těším, až se do projektu v příštím roce zapojí i tým matematiků Univerzity Pardubice. I zásluhou zapojení jejích odborníků jsme od tohoto roku získali finanční podporu od Technologické agentury ČR v rámci dotačního programu Doprava 2020+. To, že zde projekt uspěl a dobře se i umístil, je další známkou zdravé vize, kterou máme.
Cílem je zjednodušit a zrychlit práci diagnostikům. Již dnes řešíme 80-90 % případů na technické podpoře FCD.eu logem (pozn.redakce: log = nahrávka živých dat z testovací jízdy skrze řídicí jednotku vozidla) a na této metodě je celý projekt postaven. Log sice není mezi odborníky na diagnostiku žádná novinka, ale problém je v tom, že je náročnější než samotné vyčítání a mazání chybových hlášení a zkusmé výměny náhradních dílů dle servisních manuálů. Proto se k němu většina autoservisů uchyluje, i když se úspěšnost blíží věštění z křišťálové koule. Jenže výměna dílů zkusmo je potenciálním problémem ve všem. Od řešení konfliktů se zákazníkem a jejich ztráty, ztrátových zakázek, narušení servisního plánu těmito problematickými zakázkami až po možnou špatnou pověst servisu a jeho minimální záruku v případě soudního sporu.
Zákazník se samozřejmě i zde rozhoduje podle ceny a pro autoservisy je těžké mu pak dražší, leč kvalitnější službu prodat. Log je však mnohem přesnější metoda a naším cílem je, aby byla i značně dostupnější a jednodušší k provedení. Dopředu mohu prozradit, že s námi budou FCD Servisy brzy moci nechat testovací jízdy a pořizování záznamů na svých zákaznících, a záznamy budou jako takové do servisu přenášeny on-line. Zjednodušený bude i převod do grafů, přičemž nově nebudou potřebovat ani na obsluhu složitější software typu MS Excel. Vše bude zapojeno do komunity FCD.eu pro možné snadnější požadavky na technickou podporu od ostatních diagnostiků, a od r. 2022 plánujeme dokonce i spuštění umělé inteligence, která díky matematickým algoritmům bude umět monitorovat technický stav vozidel a hledat chyby v logových záznamech automaticky, resp. upozorňovat na podezřelá místa s vysvětlením, co je třeba zkontrolovat.
Všem účastníkům letošního Diagnostic Conu přitom nabídneme, aby se zapojili již od testovací fáze projektu a zajistili si výhodnější podmínky. Víme, že na Diagnostic Con směřují srdcaři, a chceme je zapojit do vývoje. Pokud se vše nakonec povede, bude pro nás obrovskou satisfakcí podat další pomocnou ruku autoservisům specializujícím se na diagnostiku, které na FCD.eu sdružujeme a na které v tomto projektu cílíme – v rámci FCD Servisů je chceme i propojit s konečnými zákazníky, mezi které se řadí i velké společnosti, jež s námi již podepsaly smlouvu se zájmem o konečný produkt a služby.
Děkujeme za rozhovor a těšíme se na setkání na letošním Diagnostic Conu.
Článek vyšel v časopise autoEXPERT 09/2020.
Komentáře