Některé servisy ukončily činnost, jiné zaznamenaly pokles zákazníků. Nemáme žádnou geniální radu, ale chceme vám představit pět servisních služeb, které vám mohou pomoci v příštích týdnech, možná i měsících, udržet vaše podnikání.
1. Servis klimatizačního systému – včetně dezinfekce
Nárůst popularity této služby není jen důsledkem virové pandemie, ale také přicházejících teplejších dní. I v obtížné době krize budou majitelé vozidel stále používat klimatizaci. Servis systému, doplnění, kontrola jeho těsnosti a vydatnosti, to vše by mělo být kombinováno s dezinfekcí. V posledních týdnech je díky četným informačním kampaním v médiích povědomí veřejnosti o škodlivosti mikroorganismů (bakterie, viry, houby a plísně) vyšší než kdykoli předtím. Neměli bychom samozřejmě ujišťovat zákazníky, že chemické čištění nebo ozonace je ochrání před virem. Určitě to však pozitivně ovlivní pohodlí a bezpečnost používání.
2. Výměna kabinového filtru
Jedná se o službu, která může a spíš by měla být automaticky součástí servisu klimatizačního systému. Nyní se o tom zmíníme samostatně, protože kabinové filtry se nacházejí také v automobilech bez klimatizace. V současné době je o to víc vhodné zkontrolovat stav filtru, např. během probíhajících oprav nebo výměny oleje. Většina zákazníků by si z důvodů popsaných v bodu 1 měla být vědoma nutnosti vyměnit zanesený filtr, neměli by však předpokládat, že je filtr pomůže chránit před infekcí koronaviru. Pamatujme, že koronavirus je přenášen hlavně cestou aerosolu, může tak zůstat na plochách po dlouhou dobu. Nový kabinový filtr správné kvality ochrání řidiče a cestující před škodlivými pevnými částicemi, plísněmi nebo pylem.
3. Čištění a dezinfekce interiéru vozidla
Lidé, kteří se obávají zejména infekce koronaviru, se mohou příznivě dívat na servisy, které nabízejí dezinfekční čištění interiéru vozidla. Jeho nabídka však vyžaduje zvláštní bezpečnostní opatření. Pamatujte, že v souladu s doporučeními jsou rovné povrchy v autě nejlépe čištěny pomocí dezinfekčního spreje a papírových ručníků. Měli byste se zaměřit především na prvky automobilu, kterých se nejčastěji dotýkají vaše ruce, tj. volant, řadicí páka, ruční brzda nebo kliky dveří. Interiér vozidla musí být před zahájením práce vyvětraný. Standardní čištění interiéru pomocí obecně dostupných přípravků na plasty, čalounění nebo kožené prvky by mělo být považováno pouze za doplněk k dezinfekci.
Pro tuto službu je nutné zajistit bezpečnost zaměstnance provádějícího čištění. Ochranná opatření jako je maska, speciální brýle a rukavice jsou minimem. U servisu, který často provádí dezinfekční služby, by měl být nezbytným nákladem nákup ochranného oděvu.
4. Čištění interiéru vozidla pomocí ozónu
Jde o další službu, jejíž popularita se během pandemie koronaviru výrazně zvyšuje. Při zahrnutí do nabídky by jste však měli být opatrní. Ozon se často používá při servisu klimatizací nebo ve společnostech, které poskytují dezinfekční služby. Tento vysoce oxidující plyn bez použití dalších chemikálií pomáhá v boji proti mikroorganismům a plísním. Studie několika vědeckých ústavů také ukázaly, že ozonace prováděná za vhodných podmínek a při vhodné koncentraci plynu je schopna bojovat proti virům, včetně virů SARS (strukturou podobnou koronaviru COVID-19). Doposud však nebyly na světě zveřejněny žádné oficiální výsledky výzkumu, které by potvrdily, že ozonace je schopna bojovat proti tomuto typu koronaviru.
Nezapomeňte proto věnovat maximální pozornost a poskytovat klientům úplné informace. Navíc před provedením ozonační služby doporučujeme dezinfikovat interiér vozidla v souladu s bodem 3.
5. Door to door
V době, kdy zákazníci servisů raději zůstávají doma, než aby se řešili méně naléhavé záležitosti, je možno popřemýšlet o službě „door to door“. Tato služba spočívá ve vyzvednutí vozu od domu zákazníka a vrácení jej na stejné místo po opravě. Až dosud byla tato služba považována za obtížně implementovatelnou, zejména pro menší servisy, hlavně kvůli potřebě mít doprovázející vozidlo a další osobu při vyzvednutí a předání vozu. Ne každý servis si může dovolit mechanika nebo najmout další osobu. V současné době krize se však zavedení služby může stát nezbytnou volbou při rozhodování o „být či nebýt“.
Výsledky ankety “Door to door”:
Komentáře