BESTDRIVE ROADSHOW 2015

3. září 2015, 8:11

Dovolené jsou už z valné části za námi. Protože i letos většina Čechů vyrazila na cesty autem, chtěli jsme i my v servisech BestDrive přispět k jejich bezpečnějším cestám za létem. V květnu a červnu tohoto roku jsme uspořádali BestDrive RoadShow 2015, na které jsme se zaměřili hlavně na kontrolu bezpečnosti automobilů – se zaměřením na kontrolu geometrie, pneumatik a stav autobaterií a provozních kapalin.

„Po loňských zkušenostech jsme se i během letošní RoadShow soustředili zejména na kontrolu geometrie. Po pravdě – i když jsme očekávali, že geometrie je u českých vozidel velmi často zanedbávaná – realita nás opět šokovala. S BestDrive RoadShow jsme navštívili 13 měst, zkontrolovali téměř 2100 aut. A více než 80% automobilů nemělo v pořádku seřízení geometrie!“, říká ing. Karel Kučera, ředitel společnosti ContiTrade Services, s.r.o., provozovatele servisní sítě BestDrive.

Letos jsme s BestDrive RoadShow kontrolovali automobily v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Liberci, na dvou místech v Praze, Kolíně, Plzni, Havířově, Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Olomouci, Pardubicích a také v Ostravě. Mobilním testerem geometrie Hunter projelo přesně 2045 aut – z toho 81% aut mělo geometrii v nepořádku.

Řidičům jsme vysvětlili, kde je chyba, ale hlavně, co může špatná geometrie způsobit. Řidiči často geometrii podceňují a neřeší, protože auto je schopné provozu. Správně nastavená geometrie má zásadní vliv na bezpečnost vozidla, komfort jízdy a ekonomiku provozu. Pokud je geometrie v nepořádku, dochází k nesouměrnému opotřebování pneumatik – což výrazně zkracuje jejich životnost. Má negativní vliv na jízdní vlastnosti vozidla, tedy i bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Vozidlo nejede ve dvou stopách, samovolně vychyluje z přímého směru, v zatáčkách mohou pneumatiky pískat. Jízda s vozem, který nemá geometrii nastavenu správně, je nestabilní a nebezpečná.

Kromě toho jsme se během roadshow zaměřili i na další kontrolní služby jako např.  kontrolu předepsané hloubky dezénu, předepsaného tlaku v pneumatikách a jejich dohuštění nebo měření kvality brzdové či chladící kapaliny. Tady byly výsledky podstatně lepší než u geometrie. Pneumatiky mělo v nepořádku jen 6% řidičů – což nás těší, protože dříve řidiči často správný tlak v pneumatikách nebo sjetý dezén vůbec neřešili.

„Letošní zkušenosti z RoadShow nás utvrdily v tom, že budeme touto cestou pokračovat. I v příštím roce se budeme snažit přijet řidičům blíž a nabídnout jim služby, které zlepší bezpečnost silničního provozu a jejich automobilů“, dodává Karel Kučera.

Související články

Bezpečně na cestách… s BESTDRIVE
Bezpečně na cestách… s BESTDRIVE

Co je nejdůležitější pro bezpečnou jízdu? Co řidič, to zřejmě jiná odpověď. Samozřejmostí by měly být co nejlepší prvky pasívní bezpečnosti: robustní karoserie vozu, kompletní sestava airbagů, kvalitní dětské autosedačky nebo automatické používání bezpečnostních pásů. To vše doplněno o různé prvky aktivní bezpečnosti: počínaje funkčními brzdami, přes kvalitní pneumatiky, přesné a spolehlivé řízení, tlumiče zajišťující […]

BESTDRIVE a STAHLGRUBER společně
BESTDRIVE a STAHLGRUBER společně

Vyčíslit, s kolika náhradními díly a příslušenstvím pracují servisní mechanici v síti BestDrive je v době informačních systémů docela hračka – jsou to desetitisíce položek. BestDrive se (na rozdíl od autorizovaných servisů automobilových značek) úzce nespecializuje, servisy naší sítě prochází všechny značky a modely aut. Široké zaměření klade velmi vysoké nároky znalosti a dovednosti servisní […]

Zima v BESTDRIVE
Zima v BESTDRIVE

Léto ještě neřeklo poslední „adié“, ale v BestDrive se už chystají na chladné dny! Přípravy na zimní sezónu jsou v plném proudu. V celé servisní síti – v 66 servisech provozovaných společností ContiTrade Services s.r.o. i v 95 pobočkách franchisových partnerů se zapojilo téměř 1500 zaměstnanců do příprav na jednu z obchodně i servisně nejnáročnějších […]

BESTDRIVE: Systémy měření tlaku v pneumatikách TPMS
BESTDRIVE: Systémy měření tlaku v pneumatikách TPMS

V listopadu to bude už rok, kdy z výrobních pásů sjíždí nové automobily kategorie M1, které už jsou vybavené systémem monitorování tlaku v pneumatikách. Co nám tento rok přinesl? Dají se vypozorovat nějaké trendy? A co na systémy monitoringu tlaku v pneumatikách říkají zákazníci? Nejprve stručné shrnutí TPMS problematiky. Legislativa říká, že nová auta musí […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!