Menu

Technika

Motory 1.5 BlueHDI: Kde vznikají problémy s rozvody?

Motory BlueHDI, které se používají především ve vozidlech skupiny PSA (nyní Stellantis), jsou žádané již řadu let. Jedná se o vznětové motory, které splňují přísné emisní normy. Motory však mají své nevýhody, přičemž konkrétním problémem je přetržení rozvodového řetězu. Proč k tomu dochází?

Jaký má vliv kvalita mazacího oleje na turbodmychadlo?

Drtivá většina případů selhání turbodmychadla je zapříčiněna problémem souvisejícím se systémem mazání.

Co doporučit zákazníkovi po výměně brzd

Po výměně brzd si mnoho zákazníků myslí, že jakmile opustí autoservis, je hotovo. Existují však určité kroky, které by řidiči měli udělat, aby si na nové brzdy zvykli a zajistili, že budou fungovat co nejlépe. O své tipy, co doporučit zákazníkům s vyměněnými brzdami, se podělí Scott Irwin, vedoucí technických školení ve společnosti TMD Friction, vyrábějící […]

Co se děje s baterií v létě?

Tuto zkušenost měla většina řidičů: Sednou do auta, otočí klíčkem a nestane se nic. Diagnóza: vybitá baterie. Ale na rozdíl od všeobecného přesvědčení to nebyly zimní mrazy, které zničily baterii, ale horká letní období v předchozích letech.

Závada EGR ventilu na vozidle Subaru Forester

U vozů Subaru Forester ročníků 2014-2018 vybavených vznětovými motory XCDI může dojít k závadě popsané v řídicí jednotce chybovým kódem P0401. Specialisté společnosti Hella vám poradí, jak se s tímto problémem vypořádat.

Proč může unikat olej z tudbodmychadla?

Únik oleje může být způsobený řadou faktorů, přičemž hlavním faktorem je nesprávný tlak uvnitř dmychadlové nebo turbínové skříně.

Motor 1.5 BlueHDI 130 k – na co je třeba pamatovat při výměně rozvodů?

V celé Evropě jsou v současné době více než 2 miliony vozů poháněny motorem 1.5 BlueHDI 130 k společnosti PSA. Jedná se o velmi úspěšnou pohonnou jednotku, která přišla na trh v roce 2017 a v některých současných modelech ji stále najdeme.

Servis vodního čerpadla – 6 tipů od odborníků

Přinášíme 6 tipů od odborníků ze značky Hepu, jak provádět servis chladicího systému a čeho se vyvarovat, aby nedošlo k poškození jedné z jeho důležitých součástí – vodního čerpadla.

Opotřebení ložisek u turbodmychadla

Opotřebení ložisek u turbodmychadla může být častým problémem, který ovlivňuje jeho funkci a spolehlivost. Ložiska jsou jednou z nejvíce namáhaných součástí turbodmychadla, protože jsou vystavena vysokým otáčkám, teplotám a tlaku. Opotřebení ložisek turbodmychadla se projevuje různými příznaky, včetně zvýšeného hluku, zvýšené spotřeby oleje, ztráty výkonu a nestabilního chodu motoru. Jaké mohou být příčiny tohoto problému?

Volkswagen T5 nedosahuje provozní teploty

Jednou z často se vyskytujících závad u vozů Volkswagen T5 vyráběných v letech 2006 až 2009 s motorem 1.9 TDI je nedosažení provozní teploty pohonné jednotky. Co může být příčinou tohoto problému?

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy